کد خبر: 309216
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۷:۳۵:۲۵
| |

رئیس گروه دارو دفتر خدمات‌ تخصصی سازمان بیمه سلامت:

ضوابط ارائه دارو به بیماران دیابتی بدون تغییر ماند

رئیس گروه دارو دفتر خدمات‌ تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: تغییری در ضوابط ارائه دارو به بیماران‌ دیابتی تحت پوشش بیمه سلامت در جهت محدود کردن یا کاهش تعهدات ایجاد نشده است و داروهای این بیماران برابر فهرست داروهای مورد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر پایه و با توجه به ضوابط در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

ضوابط ارائه دارو به بیماران دیابتی بدون تغییر ماند
کد خبر: 309216
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۷:۳۵:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ نوشین جزایری روز شنبه درباره داروی بیماران دیابتی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت افزود: بیماران دیابتی برای کنترل بیماری از داروهای خوراکی یا تزریقی استفاده می‌کنند. در همین رابطه اشکال دارویی متنوع و متفاوتی از انسولین‌های تزریقی مشتمل بر ویال یا قلم‌های تزریقی از سوی مراکز طرف قرارداد با پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: داروهای بیماران دیابتی جزو پرهزینه‌ترین داروها برای سازمان بیمه سلامت است، به طوری که هزینه پرداختی بابت انسولین‌های قلمی، اولین رتبه را در هزینه‌های دارویی این سازمان به خود اختصاص داده است.

جزایری ادامه داد: سهم سازمان بیمه سلامت برای انسولین‌های قلمی در سال 97 بیش از 235 میلیارد تومان بود، اما با وجود رشد فزاینده هزینه‌ها، ضوابط ارائه داروها از سال 96 تاکنون تغییری نکرده و در ضوابط ارائه خدمت، هیچ محدودیتی اعمال نشده است. ارائه انسولین‌های قلمی منوط به ارائه مدارک و مستندات پزشکی دال بر بیماری دیابت است. این انسولین‌ها تا سقف 7 عدد در ماه بدون محدویت و بیش از آن با تأیید کمیته علمی تخصصی قابل پرداخت است.

رئیس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: در سال 97 بیش از 195 هزار بیمه شده این سازمان از انسولین‌های قلمی استفاده کرده‌اند. امروزه با شیوع به نسبت بالای بیماری دیابت در کشور، اقدامات پیشگیرانه از جمله اصلاح شیوه زندگی، بیش از پیش ضرورت خواهد داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها