کد خبر: 307854
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

واکنش هاشمی به اختصاص طرح ترافیک به مشاوران رسانه‌ای شورای شهر

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رابط رسانه‌ای اعضای شورا خبرنگار محسوب می‌شوند که نام آنها برای دریافت طرح ارسال شده، گفت: از بازجویی بپرهیزید.

واکنش هاشمی به اختصاص طرح ترافیک به مشاوران رسانه‌ای شورای شهر
کد خبر: 307854
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در جریان برگزاری صد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به نحوه توزیع مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک بین خبرنگاران رسانه‌های مختلف، گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته معاونت ترافیک خودش اقدام به توزیع طرح کرد، اما امسال کمیسیونی تشکیل شد که یک نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی و نمایندگانی از وزارت ارشاد و صنف خبرنگاران در آن شرکت کردند و نظرات آن‌ها مبنای عمل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد مجوز‌های طرح ترافیک 2 هزار و 60 فقره است، گفت: به صورت متوسط به هر رسانه 30 فقره مجوز طرح ترافیک تعلق می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از مشاوران رسانه‌ای اعضای شورای شهر برای دریافت طرح ترافیک معرفی شده‌اند و آیا آن‌ها هم خبرنگار محسوب می‌شوند، گفت: سوالات مشکوک نپرسید، زیرا من برای پاسخگویی به سوالات اینجا هستم نه برای بازجویی بنابراین از بازجویی بپرهیزید.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص واگذاری طرح برای خودرو‌هایی که به نام خبرنگاران نیستند، گفت: در حال حاضر مقرر شده که ضرورتی برای ثبت نام در سامانه "تهران من" از جهت مالکیت خودرو به نام فرد ثبت نام کننده نباشد.

وی در ادامه در خصوص وضعیت تأخیر در ترخیص واگن‌های مترو، گفت: این موضوع ربطی به تحریم‌ها ندارد و بیشتر به خاطر این است که دستگاه‌های مختلف برای ترخیص کالا‌های خود معمولا دچار مشکلاتی با گمرک هستند و باید اسناد ترخیص را به طور کامل ارائه دهند و اگر این مراحل رخ نداده باشد، گمرک نمی‌تواند اقدامی به ترخیص کالا کند و دستگاه‌های مختلف هم به خاطر مشکلات مالی نمی‌توانند پول گمرک را به موقع پرداخت کنند.

هاشمی رفسنجانی در خصوص مشکلات ترخیص تجهیزات مترو، ادامه داد: گاهی اوقات ساخت داخل هزینه بیشتری دارد و ما به ناچار باید تجهیزات را وارد کنیم و بر همین اساس نتیجه می‌گیریم که باید در زمینه رونق تولید توجه بیشتری داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: تا کنون 85 درصد واگن‌های مترو ترخیص شده و تنها 15 درصد آن در گمرک مانده است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام یک از اعضای شورا برای شرکت در انتخابات مجلس قصد خروج از شورای شهر را دارند، گفت: هیچ یک از اعضای شورای شهر قصد خروج از شورا را ندارند و تا 1400 در شورا می‌مانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها