کد خبر: 289148
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تهران:

ساخت نمایشگاه شهر آفتاب مصداق بارز بی‌تدبیری در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تهران گفت:یکی از دغدغه‌های که همواره از طرف ما در سطوح مختلف مدیریت مطرح می شود، نبود تصمیم‌گیری و مدیریت یکپارچه در حوزه شهر است که نمایشگاه شهر آفتاب مصداق بارزی از این بی‌تدبیری است.

ساخت نمایشگاه شهر آفتاب مصداق بارز بی‌تدبیری در مدیریت شهری
کد خبر: 289148
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد سالاری رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه بین الملی کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های که همواره از طرف ما در سطوح مختلف مدیریت مطرح می شود، نبود تصمیم گیری و مدیریت یکپارچه در حوزه شهر است که نمایشگاه شهر آفتاب مصداق بارزی از این بی تدبیری است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: نمایشگاه شهر آفتاب با صرف هزینه های قابل توجه در یکی از مبادی ورودی شهر تهران ساخته شد و انواع زیر ساخت های مورد نیاز برای بهره وری مناسب نیز در آن در نظر گرفته شد.

وی گفت: با وجود این زیر ساخت‌ها باز هم شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از نمایشگاه های، اقتصادی، فرهنگی، و بازرگانی در داخل تهران برگزار می شود.

سالاری با اشاره به مشکلات برگزاری نمایشگاه در داخل پایتخت، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در داخل پایتخت مشکلات جدی را به‌ وجود می آورد که یکی از این مشکلات، ایجاد گره های ترافیکی است که سبب می شود بزرگترین سرمایه انسان که همان زمان است در این گره‌های ترافیکی از بین برود.

وی افزود: در کنار این ترافیک شاهد آلودگی هوا نیز هستیم که عوارض جبران ناپذیری را بر روی سلامت پایتخت می گذارد .

رئیس کمیسیون عمران و شهر سازی تهران با اشاره به اخذ عوارض شهر از شهروندان گفت: شهرداری تهران از محل اخذ عوارض سالیانه از شهروندان، اقدام به تعمیر و نگهداری نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب می‌کند که این هزینه در عمل بی فایده است، زیرا نمایشگاهی در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود مدیران تصمیم ساز گفت: ما در سطوح مدیریت و تصمیم سازی، عادت به این موضوع کرده ایم که تصمیمات غلط و تجربیات نا موفق را هر ساله تکرار کنیم و هر سال شاهد نتایج منفی آن نیز باشیم.

سالاری در پاسخ به این سئوال که آیا مقاومتی در برگزار نشدن نمایشگاه‌های بین المللی، در شهر آفتاب از سوی برخی مدیران وجود دارد، گفت: مدیریت شهری از محل اعتبارات خود اقدام به خرید 10 هکتار زمین برای گسترش و افتتاح تمام فاز‌های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب کرد، که در حال احداث است، اما در حال حاضر می‌توان گفت که شهر آفتاب تمام زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را داشت، و باید از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور پرسید به چه علت این نمایشگاه در مصلی تهران برگزار شد.

وی با اشاره به برخی از ایرادات موجود در زیر ساخت‌های شهر آفتاب در سال‌های اخیر گفت: در برگزاری دور اول نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب، شاهد این موضوع بودیم که به علت بارش‌ها برخی از قسمت‌ها دچار آبگرفتگی شد که با توجه به گذشت زمان و بهبود زیر ساخت‌ها امروز دیگر شاهد این اتفاقات نیز در نمایشگاه شهر آفتاب نخواهیم بود.

سالاری افزود: در حال حاضر باید اولویت جدی مسئولان و مدیران فرهنگی کشور این موضوع باشد که نمایشگاهی مانند کتاب را، شهر آفتاب می‌تواند به بهترین نحو میزبانی کند که این اقدام در کنار از بین بردن ترافیک شهری در زمان نمایشگاه، موجب بوجود آمدن درآمدی پایدار نیز برای شهرداری تهران می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر به همین روال برپایی نمایشگاه‌های بین المللی در داخل تهران ادامه داشت باشد و در عمل نمایشگاه شهر آفتاب بلا استفاده قرار بگیرد در کنار کاهش درآمد پایدار شهرداری، موجب می‌شود شهردرای تهران تنها هزینه تعمیر و نگهداری آن را انجام دهد که همین امر انگیزه برای توسعه و گسترش فاز‌های دیگر این نمایشگاه را از بین برود.

سالاری در خصوص پیشنهاد واگذاری نمایشگاه شهر آفتاب به بخش خصوصی، گفت: من از ابتدا هم با واگذاری پروژه‌های ارزشمند مانند نمایشگاه شهر آفتاب به بخش خصوصی مخالف بودم، چون استفاده بهینه از آن درآمد پایداری را برای شهرداری تهران در پی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری تهران تمایل به فروش این پروژه به بخش خصوصی را دارد تا بتواند عواید حاصل از فروش آن را در پروژه‌های عمرانی دیگر هزینه کند.

وی در پایان افزود: اگر بحث واگذاری نمایشگاه شهر آفتاب به بخش خصوصی جدی باشد من و دیگر همکاران انگیزه لازم برای احداث این چنین پروژه‌های ارزشمند را دیگر از دست می‌دهیم و تنها برنده واگذاری نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به بخش خصوصی شهرداری تهران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها