کد خبر: 282578
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

یک آسیب شناس در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

تضادهای فکری و رفتاری مسوولین باعث ناامیدی در جوانان شده است

متاسفانه در کشور ما خصوصا در دهه اخیر تضادهای فکری و رفتاری به عرصه رسانه‌ها و جامعه کشیده شده و نه تنها از نگاه رفتارشناسی باعث اضطراب و نگرانی و حتی ناامیدی مردم در قشر جوان شده است.

تضادهای فکری و رفتاری مسوولین باعث ناامیدی در جوانان شده است
کد خبر: 282578
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ مجید ابهری رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه اختلافات سیاسی و جناحی موجود در درون دولت باعث ایجاد آسیب بر پیکره جامعه شده است، گفت: «بسیاری از رفتارهای دشمنان در برنامه ریزی‌های تهاجمی و ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی برگرفته از تحلیل‌ها و بررسی‌های متخصصان رشته‌های مختلف در کشور دشمن خصوصا در مراکز علمی آنها می باشد.»

به گفته این استاد دانشگاه این در حالیست که برخی دیگر از برنامه ریزی‌های تهاجمی از سوی دشمنان بر اساس الگودهی از داخل هدایت گردیده و مورد عمل قرار می‌گیرد. امروزه مشاهده می‌شود کوچکترین تضادهای رفتاری میان دولتمردان و جناح‌های مختلف به عرصه عمومی رسانه‌ها کشیده شده ودر فضای مجازی منعکس می گردد.

این آسیب شناس اجتماعی با اشاره اینکه اگرچه اختلافات درون سازمانی در بسیاری از کشورها و جوامع بسیار شدیدتر و حادتر از جامعه ما می‌باشد، گفت: «این کشورها بر اساس کیاست سیاسی و فرهنگی‌شان به حل و فصل اختلافات در میان خود می پردازند و اجازه اشاعه آن به بیرون از سازمان اجرایی خود را نمی دهند.»

این رفتارشناس اجتماعی اضافه کرد: «متاسفانه در کشور ما خصوصا در دهه اخیر تضادهای فکری و رفتاری به عرصه رسانه‌ها و جامعه کشیده شده و نه تنها از نگاه رفتارشناسی باعث اظطراب و نگرانی و حتی ناامیدی مردم به ویژه در قشر جوان گردیده بلکه به نوعی الگودهی به دشمنان محسوب می شود. دشمنان نیز با سوء استفاده از فضای آشفته حاکم بر جامعه تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات از مردم بگیرند.»

ابهری با اشاره به گفته‌های اخیر وزیر امور خارجه آمریکا که به نظام مدیریتی کشور ما حمله‌ور شده است، گفت: «با مداقه در گفته‌های این مقام آمریکایی دقیقا تضادهای رفتاری میان دولتمردان و جناح‌های سیاسی در رگه‌های حرف‌های وی ملاحظه می گردد. این در حالی است که اختلافات میان جناح‌های ما به حادی موجود در آمریکا نیست.»

وی ادامه داد: «با اشاره به اینکه اختلافات میان کنگره و رئیس جمهوری در آمریکا سبب شد حدود 90 روز کارگران طبقه متوسط و ضعیف نتوانستند حقوق‌های خود را دریافت کنند و مشکلات اجرایی و خدمتی دهی در جامعه آمریکا فشار شدیدی به این طبقات وارد کرد. اما در کمال ناباوری وزیر خارجه این دولت، کشور ما و مدیریت عالی کشور ما را به ضعف در خدمت رسانی محکوم کند و به این بهانه از ارسال کمک های صلیب سرخ و سایر نهادها ممانعت بعمل می آورد.»

ابهری اضافه کرد: «عوام‌فریبی رژیم آمریکا تا آنجا پیش رفته که از یک طرف با تمام قدرت در مقابل کمک‌های ارسالی ایستادگی می‌کند و ازطرف دیگر تنها در مقام سخن اظهار دلسوزی و همدردی با مردم ایران می کند تا جائیکه تعدادی از ساده لوحان داخلی با باور این سخنان بی پشتوانه دلخوش می کنند.»

این رفتار شناس اجتماعی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین گفت: اگر ما اختلافاتی بین خود داریم این اختلافات به مثابه اختلافات خانوادگی است که نباید همسایه و خواربارفروش محله از آن با خبر شود تا از آن به عنوان نقطه ضعف استفاده کند. نمی دانم تا کجا و تا کی دولتمردان ما اینگونه نکات را مورد بی اعتنایی قرار می‌دهند. چرا هر کس و ناکسی در خارج از ایران به خود اجازه می دهد نظام اجرایی کشور ما را مورد حمله قرار دهد؛ همین سیل در بسیاری از کشورها نیز جاری شد و خساراتی بیشتر از کشور ما به آنان وارد کرد.»

به گفته ابهری: «ما ادعا نمی کنیم نظام کامل یا بی‌نقصی داریم و تمامی خدمات سر وقت و درست و کامل اجرا می‌شود اما مشکلات ما مشکلات درونی است؛ مردم ما در دوران جنگ کنار هم ایستادند و پس از آن نیز با پایمردی و غیرت ویرانی‌های جنگ را مرمت و باز سازی کردند. همچنان که ویرانی‌های ناشی از حوادث زلزله‌های اخیر را باز سازی کردند.»

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: «موضوع مهم این است که در این شرایط حساس ما باید دوستان و دشمنان داخلی و خارجی خودرا بشناسیم؛ کسانی که حتی با یک تسلیت یا همدردی ساده نخواستند به همدلی با مردمان جامعه ما بپردازند. این در حالیست که مردم ما در شرایط مشابه از کمک به آنها دریغ نکرده بودند . من نمی دانم تا کی ما باید خسارت و زیان عدم تحلیل های منطقی برخی دولتمردان و کارشناسان را بدهیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها