کد خبر: 275476
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

آغاز فروش اینترنتی بلیت اماکن گردشگری فارس در نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در سال‌های اخیر به دلیل ازدحامی که در طول نوروز برای تهیه بلیت ورودی اماکن و جاذبه‌های گردشگری بود امسال از دو ماه قبل فروش بلیت به شیوه الکترونیکی در اماکن گردشگری آغاز شده که تا پایان نوروز این سامانه تکمیل می‌شود.

آغاز فروش اینترنتی بلیت اماکن گردشگری فارس در نوروز
کد خبر: 275476
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در سال‌های اخیر به دلیل ازدحامی که در طول نوروز برای تهیه بلیت ورودی اماکن و جاذبه‌های گردشگری بود امسال از دو ماه قبل فروش بلیت به شیوه الکترونیکی در اماکن گردشگری آغاز شده که تا پایان نوروز این سامانه تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموعه زندیه شیراز حدفاصل ارگ کریم خان، موزه پارس و حمام وکیل ایستگاهی قرار دارد که شهروندان می‌توانند بلیت مجموعه زندیه را تهیه کنند و در کنار گیشه‌ها و استندها، مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند بلیتموزه‌ها و فضا‌های گردشگری را به شیوه اینترنتی خریداری کنند و دیگر نیازی به حضور در صف‌های طولانی نیست.

امیری ادامه تصریح کرد: تلاش شد در مجموعه‌های اصلی پاسارگاد، تخت جمشید، نقش رستم، آرامگاه سعدی، حافظ، مجموعه زندیه و برخی شهر‌ها مانند بیشاپور از این روش استفاده کنند تا حداقل برنامه ریزی به شکلی انجام شود که مردم بتوانند در نوروز بلیت‌هایشان را تهیه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس درخصوص اعتبار زمانی بلیت‌های الکترونیکی ادامه داد: قابلیت سقف زمان بندی برای بلیت الکترونیکی جاذبه‌های گردشگری وجود دارد و می‌توانیم زمان بندی کنیم یک ساعت پس از ورود به مکان از اعتبار خارج شود، و بستگی به برنامه ریزی دارد که در طول نوروز انجام می‌شود تا شهروندان راحت‌تر امکان استفاده از فضا‌های گردشگری را داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری با شهرداری شیراز و بخش خصوصی در رابطه با کمپ‌های اقامتی در ایام نوروز اضافه کرد: برنامه ریزی انجام شده و اتوبوس‌های در نظر گرفته شده بوسیله شهرداری و میراث فرهنگی مسافران نوروزی به صورت گروهی از اماکن تاریخی بازدید می کنند که همراه این اتوبوس‌ها راهنما‌های گردشگری حضور دارند و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی را برای مسافران توضیح می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهار کرد: هزینه استفاده از اتوبوس‌های گردشگری در نوروز، 5 هزار تومان است و توری که اتوبوس گردشگران را سوار می‌کند پس از بازدید از اماکن تاریخی، به حرم شاهچراغ (ع) می‌رود.

وی هزینه این تور‌های شهری را اندک ارزیابی کرد و گفت: گردشگران نوروزی به واسطه اتوبوس‌های گردشگری نیازی به قرار گرفتن در صف تهیه بلیت اماکن تاریخی ندارند درحالی که خودروی زیادی وارد مراکز شهر نمی‌شود و به دلیل محدودیت پارکینگ در اکثر نقاط گردشگری، با ترافیک مواجه نیستیم.

امیری درخصوص سامانه QR Code تاکیدکرد: در مجموعه زندیه به ویژه موزه پارس اشیاء با یک کد مشخص شده اند که بازدیدکنندگان با تهیه عکس از گوشی هوشمند می‌توانند اطلاعات این امکان تاریخی را به دست بیاورند و میراث فرهنگی در تفاهم با اپراتور‌های تلفن همراه از جمله ایرانسل و همراه اول، امسال گردشگران می‌تواند با یک سرشماره (USSD) راهنمای صوتی آثار تاریخی را دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: کسانی که بسته‌های همراه اول داشته باشند می‌توانند به طور رایگان تا 2 گیگ اینترنت رایگان در اماکن تاریخی را دیافت کنند.

وی با اشاره به وجود تهیه بروشوری با عنوان 12 پیشنهاد برای بازدید تصریح کرد: از 12 اثری که ثبت جهانی شده‌اند هریک در راهنمای عکس و اطلاعات قرار گرفته است.

امیری 12پیشنهاد برای بازدید را شامل تخت جمشید، پاسارگاد، باغ ارم، مجموعه ساسانی که دربرگیرنده کاخ ساسان در شهر سروستان، مجموعه فیروزآباد شامل آتشکده، قلعه دختر، شهر گور و نقوش برجسته تنگاب، شهر بی شاپور و نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور عنوان کرد و گفت: گردشگران به واسطه این راهنمایان با آثار ثبت جهانی فارس آشنا می‌شوند و از ظرفیت‌های گردشگری استفاده می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس از ادامه جلسات خدمات سفرهای نوروزی تا پایان امسال خبر داد و گفت: از 25 اسفند ماه امسال فعالیت‌های خدمات سفرهای نوروزی آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی همه اعضای این ستاد همکاری لازم را برای فراهم کردن شرایط اسکان، بازدید و دیگر خدمات سفر را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: آرامگاه حافظ به طور 24 ساعته در نوروز باز است و ساعت بیشتر اماکن تاریخی در این روزها افزایش یافته به طوری که گردشگران بتوانند به آسانی بازدید کنند، اما افزون بر حافظیه، آرامگاه سعدی هم به احتمال زیاد تا ساعت 24 پذیرای گردشگران نوروزی است.

امیری در خصوص هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان فارس در نوروز امسال افزود: به هیچ عنوان در اوج سفر در هیچ کجا تخفیف ارائه نمی‌شود، اما در چندسال گذشته نرخ هتل‌های استان معمولی بود و در سال 98 نیز رقم ناچیزی است که شاید در حد تورم شاهد افزایش باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها