کد خبر: 271734
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۱:۲۲:۰۰
| |

دبیر جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی:

چرا راهنمای گردشگری شغل محسوب نمی‌شود؟

دبیر جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: بیشتر مردم فکر می‌کنند راهنماهای گردشگری مترجم هستند و اگر یک زبان خارجی بلد باشند می‌توانند راهنمای گردشگری شوند در حالی که این تفکر اصلاً درست نیست، راهنما مهارت‌های زیادی دارد که تعامل برقرار کردن با مردم از هر قشر و فرهنگی یکی از این مهارت‌ها محسوب می‌شود.

چرا راهنمای گردشگری شغل محسوب نمی‌شود؟
کد خبر: 271734
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| علی رجبی دبیر جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در نشست خبری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، اظهار داشت: راهنمای گردشگری یکی از قدیمی‌ترین شغل‌های دنیاست و انتخاب یک روز در تقویم جهانی به نام راهنمای گردشگری نشان می‌دهد که این حرفه در دنیا به عنوان یک شغل شناخته شده است.

وی افزود: این در حالی است که متأسفانه در تقویم ملی ما هیچ اشاره‌ای به این عنوان یا روز نشده است.

رجبی با بیان اینکه ما در حال حاضر شاهد فعالیت نسل چهارم صنعت گردشگری هستیم، تصریح کرد: بنا بر آمار سازمان میراث فرهنگی در حال حاضر 14 هزار نفر کارت راهنمای تور دریافت کردند اما متأسفانه بیشتر آنها راهنمای گردشگری را به عنوان شغل دوم یا سوم خود انتخاب می‌کنند.

دبیر جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، گفت: متأسفانه راهنما شغل محسوب نمی‌شود چرا که قوانین سختی کار را دربرنمی‌گیرد و حق بیمه را هم خویش‌فرما پرداخت می‌کند در حالی که دولت باید به راهنماها کمک کند چرا که ما حتی بیمه بیکاری هم نداریم.

وی با بیان اینکه این راهنماها هستند که صنعت گردشگری را سر پا نگه داشته‌اند، گفت: قفل بسته صنعت گردشگری به دست راهنماها باز می‌شود، راهنماهای ایران انسان‌های کوچکی نیستند فقط کافی است به آنها بها دهیم تا در جامعه هویت شغلی پیدا کند.

رجبی ادامه داد: بیشتر مردم فکر می‌کنند راهنماهای گردشگری مترجم هستند و می‌توانند به سفر بروند حتی خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر یک زبان خارجی بلد باشند می‌توانند راهنمای گردشگری شوند در حالی که این تفکر اصلاً درست نیست، راهنما مهارت‌های زیادی دارد که تعامل برقرار کردن با مردم از هر قشر و فرهنگی یکی از این مهارت‌ها محسوب می‌شود.

دبیر جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در ادامه با بیان اینکه برای گردهمایی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از وزیر امور خارجه هم دعوت شده است، گفت: نماینده ناجا از دیگر میهمانان این گردهمایی خواهد بود و امیدواریم با حضور مقاماتی که در گردشگری نقش اثرگذار دارند بتوانیم از این گردهمایی نتیجه مطلوبی را به دست آوریم.

در ادامه این نشست، پرنیان پورپزشک عضو هیأت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، گفت: هویت‌بخشی به شغل راهنما یک ضرورت است و نباید فراموش کنیم که نقش راهنما در افزایش تعداد گردشگران خارجی و رفع ایران‌هراسی بسیار مؤثر است.

وی افزود: وقتی گردشگر به ایران سفر می‌کند چند روز اول سردرگم است و بعد از مدتی اقرار می‌کند که سفر متفاوتی داشته است.

پورپزشک تأکید کرد: ما در راستای سیاست جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به تعداد بیشتر گردشگر تمام تلاش خود را می‌کنیم اما این انتظار را داریم که حرفه ما را به رسمیت بشناسند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها