ستاد بحران خوزستان خبر داد:

انحراف رودخانه دز از مسیر اصلی

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: انحراف رودخانه از مسیر اصلی خود سبب شده که سیل‌بند و دیواره روستای آلبوحمدان را در معرض تهدید قرار دهد و علت آن عدم لایروبی بستر رودخانه‌ها در سالیان گذشته است.

انحراف رودخانه دز از مسیر اصلی
کد خبر: 269147
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ۰۹:۳۱:۲۴

اعتمادآنلاین| کیامرث حاجی‌زاده در مورد آخرین تمهیدات اندیشیده شده مقابله با سیلاب در استان خوزستان و ترمیم سیل‌بند‌ها اظهار داشت: در بارش‌های اخیر بر اثر افزایش میزان آب ورودی به سد‌های کرخه و دز برخی از روستا‌ها در خطر تهاجم سیل رودخانه قرار گرفتند.

وی با اشاره به این‌که براثر بارش‌های اخیر مقداری به سیل‌بندها، دیواره و ساحل رودخانه در کنار روستا‌ها آسیب وارد شد، بیان کرد: از چند روز گذشته ماشین آلات لازم برای همه شهرستان‌های خوزستان بسیج شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: پیرو بازدید استاندار خوزستان در روز گذشته حدود 500 دستگاه ماشین‌آلات از طریق همه شرکت‌ها و دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران خوزستان در سراسر شهرستان‌های در معرض سیل در فاصله دو سه ماه مشغول استحکام‌بخشی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دو حوزه آبریز کرخه و دز که بیشترین مشکلات وجود دارد، ماشین‌آلات بسیج شده‌اند و حدود 160 ماشین‌آلات در منطقه هویزه، سوسنگرد و حمیدیه نیز مستقر شده است.

حاجی‌زاده با اشاره به این‌که در سه بخش آهودشت، شاوور و فتح‌المبین قریب به 50 دستگاه و ماشین‌آلات در مناطق مختلف مستقر هستند، افزود: برای پیشگیری از وارد شدن سیل و ورود رودخانه دز به روستای آلبوحمدان اقدام نخست استحکام‌بخشی سیل‌بند است که تمامی ماشین‌آلات بسیج شده‌اند، زیرا براثر افزایش دبی آب و عدم لایروبی رودخانه‌ها متاسفانه رودخانه از مسیر اصلی خود منحرف شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: انحراف رودخانه از مسیر اصلی خود سبب شده که سیل‌بند و دیواره روستای آلبوحمدان را در معرض تهدید قرار دهد و علت اصلی آن عدم لایروبی بستر رودخانه‌ها در سالیان گذشته است.

وی عنوان کرد: پنج دستگاه بولدوزر دینو، یک دستگاه بوم بلند در منطقه میان‌آب مشغول کار هستند تا رودخانه به مسیر اصلی خود بازگردانده شود و از امروز صبح نیز برای سرعت بخشیدن به کار میزان خروجی سد کاهش داده شد تا بتوان سیل‌بند‌ها را استحکام‌بخشی کرد.

حاجی‌زاده اظهار داشت: آماده باش سراسری داده شد و مسئولان استانی و شهرستانی در کنار مردم هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: مصالح به اندازه کافی توسط سازمان آب و برق خوزستان و شرکت هفت تپه اعم از سنگ لاشه و کوپال وجود دارد همچنین شهرداری شوش در حال همکاری هستند تا این خطر برطرف شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها