کد خبر: 267478
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

آموزش از راه دور راه حلی برای بازماندگان از تحصیل

از دستاوردهای وزارت آموزش‌وپرورش در چهل‌سالگی انقلاب، در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی؛ تأسیس 1615 مدرسه آموزش از راه دور به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

آموزش از راه دور راه حلی برای بازماندگان از تحصیل
کد خبر: 267478
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آموزش‌های حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری که بر اساس برنامه‌های مصوب وزارت آموزش‌وپرورش برای آموزش تمام یا بخشی از موضوعات درسی دوره اول و دوم متوسطه با تأکید بر فراگیری دروس از طریق دیداری یا شنیداری و کاهش ساعات حضوری در کلاس‌های درسی بر حسب موضوع دروس انجام می‌پذیرد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، آموزش از راه دور با تلفیق انواع آموزش‌های «حضوری»، «نیمه حضوری» و «غیرحضوری» متناسب با شرایط فراگیران می‌تواند موقعیتی را فراهم می‌آورد تا افراد بتوانند با استفاده از روش‌های نوین آموزشی به تحصیل خود ادامه دهند.

مخاطبین مدارس آموزش از راه دور

1- لازم‌التعلیم: افرادی که در سن تحصیل هستند ولی بنا به دلایل مختلف ازجمله: (دسترسی نداشتن به واحد آموزشی، دوری راه یا نبود رشته تحصیلی در محل سکونت دانش آموزان، معلولیت جسمی، بیماری خاص و یا صعب‌العلاج، تأهل (دختران) از تحصیل بازمانده‌اند.

2- بزرگ‌سال: افرادی که در سن تحصیل نیستند و بنا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند و نمی‌توانند به صورت کاملاً حضوری ادامه تحصیل دهند.

دستاوردهای آموزش از راه دور

1- تأسیس 1615 مدرسه آموزش از راه دور از سال تحصیلی 84-1383 تاکنون در داخل و خارج از کشور به منظور پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در راستای تحقق عدالت آموزشی.

2- جذب دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور به منظور حفظ فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی.

3- تولید بیش از 126 عنوان کتاب‌های درسی خودآموز متناسب با رویکرد آموزش از راه دور از سال تحصیلی 86-1385 تا 90-1389.

4- تهیه بیش از 217 عنوان محتواهای آموزشی(vcd،‌cd، نرم افزارهای آموزشی تعاملی و غیرتعاملی و چند رسانه‌ای) متناسب با رویکرد آموزش از راه دور

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها