کد خبر: 258632
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

داستان سارقی که بعد شیشه کشیدن دزدی می‌کرد؛

اولین‌بار به خاطر زنی که دوستش داشتم زندانی شدم

سارقی معروف به کفتار که در یک‌ماهه اخیر 20 فقره سرقت انجام داده و در برخی سرقت‌ها نیز کودکان را مورد آزار و اذیت قرار داده است، می‌گوید: وقتی شیشه می‌کشیدم، صدایی از من می‌خواست تا به دزدی بروم.

اولین‌بار به خاطر زنی که دوستش داشتم زندانی شدم
کد خبر: 258632
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیر که به شیشه اعتیاد دارد در تاریخ هفتم دی‌ماه به منزلی در خیابان نازی‌آباد می‌رود و زنگ منزلی را می‌زند و پس از اطمینان از اینکه والدین آن کودک در خانه حضور ندارند، وارد خانه شده و دست و پای دختر هشت ساله را بسته و او را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس در داخل دستشویی منزل زندانی می‌کند و پس از دزدی از منزل خارج می‌شود.

با شکایت این خانواده، پرونده‌ای در خصوص سرقت و آزار و اذیت در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل می‌شود. کارآگاهان با بررسی‌های بیشتر موارد مشابه را نیز شناسایی کرده و پس از چند روز موفق به شناسایی امیر می‌شوند و در یک عملیات در منزلش دستگیر می‌شود.

او تاکنون به 20 فقره سرقت با این شگرد و آزار و اذیت 10 کودک و نوجوان 5 تا 13 ساله و همچنین آزار و اذیت دو خانم جوان اعتراف کرده است.او که با دست و پای بسته وارد اتاق انتظار خبرنگاران شد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره علت ارتکاب به این جرائم می‌گوید: من همه چیز را گفته‌ام. وقتی درباره جزییات جرائمی که مرتکب شده‌ از او می‌پرسیم، اینطور پاسخ می‌دهد: من برای دزدی به خانه‌ها وارد می‌شدم و به بچه‌ها آزار نمی‌رساندم. ادامه گفت‌وگو در پی می‌آید:

*شگردت چه بود؟

زنگ در خانه را می‌زدم اگر بچه‌ای پاسخم را می‌داد از او می‌پرسیدم، بزرگترش در منزل حضور دارد یا خیر و اگر نبود با ترفندهای مختلف بچه‌ را مجبور می‌کردم تا درب خانه را باز کند و پس از این که در را باز می‌کرد، وارد خانه می‌شدم و بچه‌ها را با چاقو تهدید می‌کردم و دست و پای آنها را می‌بستم.

*برای مهار بچه‌ها از چه روشی استفاده می‌کردی؟

اکثر خانه‌هایی که می‌رفتم پسربچه داخل خانه بود و من هم دست و پا و دهانشان را می‌بستم و با چاقو تهدیدشان می‌کردم تا سر و صدا نکنند، در یکی الی دو مورد از دزدی‌هایم، وارد خانه‌ای شدم که یک خانم در آنجا بود. با طناب یا روسری که در خانه بود آنها را می‌بستم.

*تا الان چند بار دزدی رفتی؟ سابقه‌ داری؟

برای سرقت منزل در سال 80 به زندان رفتم و اخیرا هم 20 بار دزدی رفتم.

*چقدر تحصیلات داری؟

تا دوم دبستان بیشتر درس نخواندم. دوست نداشتم درس بخوانم.

*مواد هم مصرف می‌کنی؟

بله، شیشه. 15 سال است که شیشه مصرف می‌کنم. وقتی شیشه می‌کشیدم یک صدایی به من می‌گفت، برو دزدی و من هم می‌رفتم. یک صدای مردانه به من می‌گفت برو دزدی.

*از چه موقعی این صدا به تو می‌گفت که باید دزدی بروی؟

یک‌ماهه.

*در روز به چند خانه می‌رفتی که بتوانی سوژه مورد نظرت را پیدا کنی؟

دو الی سه هزار خانه رفتم که بیشتر در نازی‌آباد، خانی‌آباد و فلاح بودند.

*اولین باری که به زندان رفتی به چه دلیل بود؟

دعوا کردم و به زندان افتادم.

*برای چی دعوا کردی؟

دختری که به او علاقه‌مند بودم مرا رها کرد و با یک نفر دیگر رفت و من با آنها درگیر شدم.

امیر از سال 1380 تاکنون، بیش از 15 نوبت به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مزاحمت نوامیس، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری و مصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد (چاقو) دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار اوایل سال‌جاری از زندان آزاد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها