کد خبر: 258355
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

معاون سازمان اوقاف کشور مطرح کرد:

توجه به امور خیریه در کشور کم شده است

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی اظهارکرد: باید گفت که بحث امور خیریه در کشور ما سامان درستی ندارد و اوقاف تا کنون بیشتر در بحث وقف ها ورود کرده است و به امور خیریه کمتر توجه شده است.

توجه به امور خیریه در کشور کم شده است
کد خبر: 258355
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نژاد امروز 16 دی ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه ماموریت‏های بسیار سنگینی را به عهده دارد.در چهل سال گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همه نهادها، تلاش‎های فراوان و جدی در راستای استحکام بنیان‌های نظام مقدس داشته اند.

هرکدام از این نهادها نقش بی‌بدیلی در این عرصه ایفا کردند که باید قدردان تلاش مدیران سابق اوقاف و امورخیریه نیز باشیم. رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه مصمم است که حداکثر بهره‌وری و بهره‌برداری را از دانش کنونی و فناوری‌های موجود در این عرصه به عمل آورد تا تحول مهم و عظیمی در تحقق ماموریت های سازمان ایجاد کند.باید گفت که بحث امور خیریه در کشور ما سامان درستی ندارد و اوقاف تا کنون بیشتر در بحث وقف‌ها ورود کرده است و به امور خیریه کمتر توجه شده است.

وی گفت: مصمم هستیم در این دوره مدیریت به مباحث امور خیریه ورود کنیم و به شکل جدی در سامان بخشی این امور نیز ورود داشته باشیم تا خدمات ارزشمندی در جامعه ارایه شود.توسعه وقف از برکات مبلغین حوزه علمیه و نگاه ژرف و اندیشمند مراجع عظام تقلید و علما و مدرسین است که افراد متمول و متمکن با توصیه های همین بزرگان توانستند گام های جدی را در عرصه وقف داشته باشند و همچنان این انتظار وجود دارد که بر توسعه وقف و دعوت مردم برای مشارکت در چنین مساله مهم اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشته باشند؛ قرآن کریم بر باقیات و صالحات تاکید دارد و باید این مساله را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

عضو هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق اوقاف در قم تقدیر کرد و گفت: حضور ایشان در سازمان اوقاف و امورخیریه در پست‌های مربوط مقتنم خواهد بود و قطعا از ایشان در پست‌های دیگر استفاده می‌شود. پس از اینکه مشخص شد که حجت‌الاسلام حسینی مقدم تصمیم به واگذاری این پست را دارند مباحثی برای بررسی جایگزین وی مطرح شد و با مشورت‎هایی که با برخی بزرگان انجام شد، نهایتا حجت‎الاسلام والمسلمین اسکندری برای این جایگاه انتخاب شدند.حجت‎الاسلام والمسلمین اسکندری سابقه درخشانی در امور فرهنگی دارد و علاوه بر مدیرکلی در استان فارس و قم در سطح ملی نیز به عنوان معاون سازمان تبلیغات اسلامی به انجام وظیفه پرداخته است.

وی افزود: مدیرکل جدید از فضلای حوزه علمیه قم و از شاگردان مبرز مراجع عظام است و مطمن هستیم که تحولات عظیمی در این بخش ایجاد خواهد شد.

اعتماد مردم باید به سازمان اوقاف بازگردد

حجت‎الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم نیز گفت: ما در سازمان اوقاف وظیفه پاسداری از موقوفات را داریم و باید حافظ اجرای نیات واقفین باشیم؛ البته نباید مردم را در خصوص وقف اذیت کنیم بلکه اعتماد مردم باید به سازمان اوقاف بازگردد.بنده از سال 52 به حوزه علمیه قم وارد شدم و تا سال 72 در این حوزه مبارکه حضور داشتم.

وی افزود: در آن زمان با اصرار مدیرسازمان تبلیغات قرار شد که یک سال به عنوان مدیر تبلیغات لار مشغول باشم ولی تا امروز به طول انجامید؛ بنده هیچگاه علاقه به ترک قم نداشتم ولی خدمت به نظام و مردم جزو افتخارات است.

حجت‌الاسلام اسکندری، خاطر نشان کرد: اکثر موقوفات ما در خصوص حضرت امام حسین (ع) است؛ در این عرصه وظیفه پاسداری از این موقوفات را داریم و همچنین باید حافظ اجرای نیات واقفین باشیم؛ البته نباید مردم را نیز در خصوص وقف اذیت کنیم؛ اعتماد مردم باید به سازمان اوقاف بازگردد.

وی بیان کرد: ترویج دین و آموزه‌های قرآنی و خدمت به مستمندان و نیازمندان جامعه اسلامی از جمله رسالت‌های این سازمان است و امیدواریم که با کمک همه کسانی که دلسوز نظام و کشور اسلامی هستند بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که بقاع مبترکه به جایگاه حقیقی برسند.

وی گفت: باید فضای درونی و بیرونی بقاع را به شکلی مدیریت کنیم که همه مشتاق باشند در حول این بقاع زندگی کنند؛ اگر این عرصه به خوبی مدیریت شود مردم نیز به لحاظ اعتقاداتی که به این اماکن دارند مشتاق حضور در این امکان هستند؛ سازماندهی دقیق رفاهی و فرهنگی باید در دستورکار جدی مدیران قرار گیرد.

حجت‎الاسلام اسکندری اظهار کرد: یکی از سنن اشتباه در کشور ما این است که مدیران بعضا سعی می‎کنند اعلام کنند که ما یک ویرانه را تحویل گرفتیم و سپس نیروهانی انسانی را تغییر می دهند؛ یک مدیر باید نقاط قوت را تقویت کند و از نیروهای موجود و تجربیات آنها استفاده کند.

وی در پایان خطاب به مدیرکل سابق اوقاف قم گفت: من یک ویرانه را نه بلکه یک اداره کل آباد را تحویل گرفتم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها