کد خبر: 258249
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۳:۰۰
| |

وزیر آموزش و پرورش:

اخذ هر گونه وجه اجباری از اولیاء دانش آموزان ممنوع است

بطحایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اخذ هر گونه وجه اجباری از اولیاء دانش آموزان ممنوع است، اگر مصادیقی در این زمینه وجود دارد پیگیری شود.

اخذ هر گونه وجه اجباری از اولیاء دانش آموزان ممنوع است
کد خبر: 258249
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۱۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمد بطحایی برای پاسخ به سوال حسین مقصودی نماینده سبزوار درباره این که چرا در مدارس کشور، هزینه های بالای تحصیل گرفته می شود در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.


وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از کاستی ها و نقایصی که همواره مشکلاتی را بر سایر ارکان آموزش و پرورش ایجاد می کند و گاهی منتج به بروز حوادثی در مدارس می شود، نبودن سرانه کافی برای انجام امورات جاری مدرسه است.


بطحایی ادامه داد: هر چند با عنایتی که نمایندگان در بودجه سال جاری برای اعتبارات آموزش و پرورش پیش بینی شده حدود 20 درصد اعتبارات سرانه ما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.


وی افزود: با عنایتی که سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبارات امسال برای ما ایجاد کرد، نسبت به سال گذشته تخصیص اعتبارات سرانه آموزش و پرورش وضعیت بهتری داشته است به نحوی که در 9 ماه ابتدایی امسال 51 درصد از حدود 340 میلیارد تومان در اعتبارات برای ما در نظر گرفته شده بود محقق شد، در حالی که در سال گذشته تا پایان سال تخصیصی که ما توانستیم از محل سرانه دریافت کنیم در کل 12 ماه حدود 30 درصد بود.


وی تصریح کرد: در دو ماه اخیر علاوه بر اعتبارات سرانه،سازمان برنامه و بودجه 120 میلیارد تومان دیگر از سایر ردیف ها به این وزارتخانه اختصاص داد و 200 میلیارد تومان دیگر در راه است که در همین روزها اختصاص داده می شود.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته این بدین معنا نیست که در مدارس به دلیل کمبود اعتبارات سرانه، مردم را تحت فشار بگذاریم و بخواهیم به زور و اجبار از مردم کمک هایی را دریافت کنیم، اخذ هر گونه وجه اجباری از اولیا دانش آموزان در برخی مناطق که منجر به ترک تحصیل می شود اکیدا ممنوع است.


بطحایی همچنین گفت: بررسی ها نشان می شود که وضعیت ما در این زمینه امسال نسبت به سال گذشته بهتر شده است، این به معنای این نیست که تخلفی صورت نگرفته باشد، چنانچه مصادیقی وجود داشت که پولی به اجبار از اولیاء گرفته شده، اعلام کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها