کد خبر: 254272
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۲:۰۷:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد؛

تعداد کشته‌‎های حادثه دانشگاه آزاد به 9 نفر رسید/ پیام رهبر انقلاب در پی فوت 9 دانشجوی دانشگاه آزاد/ ولایتی: عزیزترین فرزندانمان را از دست دادیم+ فیلم

رئیس اورژانس تهران از واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران خبر داد.

تعداد کشته‌‎های حادثه دانشگاه آزاد به 9 نفر رسید/ پیام رهبر انقلاب در پی فوت 9 دانشجوی دانشگاه آزاد/ ولایتی: عزیزترین فرزندانمان را از دست دادیم+ فیلم
کد خبر: 254272
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر صابریان در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت 12امروز واژگونی یک اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 7دستگاه آمبولانس و دودستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی نیز در این باره گفت: در ساعت 12 و 22 امروز حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در انتهای سیمون بولیوار به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی آتش نشانان چهار ایستگاه را به محل حادثه که در یک مجتمع آموزشی قرار داشت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل سقوط اتوبوس که 30 سرنشین داشت، ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان تعدادی از آنان از داخل کابین خارج شده بودند و هم اکنون عملیات نجات این افراد ادامه دارد.

دکتر صابریان رئیس اورژانس تهران گفت: یکی دیگر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران که در بیمارستان رسول اکرم بستری بود جان خود را از دست داد. وی نام این فرد را سارا رادمنش اعلام کرد.

علت حادثه چه بود؟

سرهنگ حسن عابدی دراین باره گفت: اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات در حال حرکت بود که ناگهان از مسیر خارج و با برخورد به دیواره بتنی واژگون شده است.

عابدی با بیان اینکه هفت نفر در دم جان خود را از دست دادند، اظهارکرد: عوامل راهور بعد از اعلام این حادثه در محل حاضر شده و هم اکنون تیمی ویژه از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در حال بررسی علت این حادثه هستند و در حال حاضر نمی توان علت قطعی این حادثه را اعلام کرد. علت حادثه مرگبار اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد چه بود؟

وی درباره اینکه آیا پلیس راهور در محوطه دانشگاه حضور داشته یا خیر؟ گفت: پلیس در داخل محوطه دانشگاهی حضور نداشته و عوامل دانشگاه در آنجا مستقر هستند.

دستور دادستانی برای پیگیری پرونده

در پی حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات، حجت الاسلام و المسلمین منتظری طی دستوری از دادستان تهران خواست که به موضوع رسیدگی کند.

متن دستور دادستان کل کشور به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

با سلام و تحیت؛

نظر به خبر سقوط اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و کشته و زخمی شدن شماری از آنان، مقتضی است بازپرس مربوطه در محل حاضر و ضمن بررسی صحنه، موضوع را رسیدگی کرده و نتیجه آن را گزارش نمایند.

محمد جعفر منتظری

پایه بتنی تاسیسات آب دانشگاه دلیل افزایش تعداد کشته شدگان

سردار محمدرضا مهماندار با بیان اینکه حادثه در معابر دانشگاه آزاد و دقیقا در محوطه داخلی بوده است، گفت: این معابر در شیب بوده است به همین منظور جابه جایی دانشجویان توسط پیمانکار بوده است.

سردار مهماندار تصریح کرد: اتوبوس به سمت جنوب دانشگاه در حال حرکت بوده است و حدود نود متر در فضای سبز طی می کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه توقف اتوبوس در شیب کار سختی بوده است، گفت: متاسفانه پس از این حادثه، اتوبوس با تاسیسات آب که از جنس بتنی بوده است برخورد می کند و بخش عمده ای از زیر اتوبوس از بین می رود و انتهای اتوبوس فقط سالم باقی مانده است.

وی ادامه داد: علت افزایش کشته شدگان همین برخورد با پایه بتنی بوده است. البته همکاران بنده مشغول بررسی دقیق حادثه هستند و همکاری‌ها با مسئولان قضایی هم در این رابطه ادامه دارد.

واکنش علی اکبر ولایتی به حادثه دانشگاه آزاد

در پی حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد


متن کامل پیام بدین شرح است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


قال رسول‌الله (ص):‌ إِذَا جَاءَ اَلْمَوْتُ طَالِبَ اَلْعِلْمِ وَ هُوَ عَلَى هَذِهِ اَلْحَالِ مَاتَ شَهِیداً

امروز خبری تلخ و جانکاه دل تک‌تک خانواده بزرگ دانشگاه را به درد آورد. عزیزترین فرزندانمان، دانشجویان متعهد و تلاشگرمان در حادثه تصادفی دلخراش جانشان را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شدند.

زبان از بیان هر واژه‌ای در این مصیبت قاصر است و هیچ کلامی گویای تألم و تأثر نیست. بنده در این غم با فرد فرد خانواده‌هایشان شریکم و عاجزانه از درگاه احدیت برای بازماندگان صبر و برای مجروحین شفای عاجل مسألت دارم.

بر مدیران و مسئولین واجب و فرض است علاوه بر پیگیری کامل علل حادثه، تمام توان و تلاش لازم برای کاستن از آلام بازماندگان و نیز استفاده از کلیه امکانات برای تسریع در درمان و بهبودی جسمی و روحی فرزندان برومند جامعه علمی کشور را مبذول دارند.

علی‌اکبر ولایتی

روایت دانشجویان حادثه دیده

سوار اتوبوس که شدیم نزدیک ایستگاه کتابخانه دست اندازی بود که وقتی اتوبوس از روی آن رد شد سرعتش زیاد بود و همه بچه‌ها به بالا و پایین پرتاب شدند. پسرها داد و بیداد کردند که چقدر تند می‌روی، آروم برو اما دیدیم که سرعتش همینطور تندتر و تندتر می‌شد. من هندزفری داشتم و وقتی درآوردم دیدم بچه‌ها از جلوی اتوبوس به عقب می‌آیند، به سرشان می‌زنند و مدام داد می‌زنند: ترمز نمی‌گیره، اتوبوس ترمزش نمی‌گیره. اتوبوس همینطور سرعتش زیاد می‌شد. از روی پیچ که رد شد افتاد پایین و من دیگه چیزی متوجه نشدم و وقتی چشمام رو باز کردم دیدم بیرون اتوبوسم.

یکی دیگر از دانشجویان مصدوم و بستری شده درباره لحظه حادثه می‌گوید: از ساختمان ابن سینا پایین می‌اومدیم، راننده گفت ترمز ماشینش نمی‌گیره، البته اولش نگفت اما وقتی به وسطای راه رسیدیم بلند داد می‌زد که "ترمز ماشین نمی‌گیره". البته بچه‌هایی که اون ماشین رو می‌شناختند می‌گفتند که دیروز هم همین مشکل رو داشته و راننده گفته که ترمز نمی‌گیره ولی بازم امروز مسافر سوار کرده! سرعتش همین جوری زیاد و زیادتر می‌شد اینقدر سرعت زیاد شد که در پشتی اتوبوس باز شد و بچه‌ها که از جلو پا می‌شدن و به عقب می‌اومدن دونه دونه از اتوبوس پرت شدن بیرون و منم از در پشتی پرت شدم بیرون و دیگه نفهمیدم چی شد. اما ماشین راننده مشکل داشت و اینکه گفتند سکته کرده نیست. چون خودش گفت ترمز نمی‌گیره و خیلی بد می‌رفت.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات گفت: این اتوبوس دیروز به علت خالی کردن ترمز با جدول تصادف کرده بود. ظاهرا امروز هم به همین دلیل واژگونی صورت گرفته است.

فرم دفاعیه یکی از دانشجویانی که در سانحه رانندگی دانشگاه آزاد حضور داشت

واکنش شرکت واحد اتوبوسرانی به حادثه دانشگاه آزاد

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پی حادثه واژگونی سرویس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات اعلام کرد: ضمن ابراز تأسف از دریافت این خبر ناگوار، اعلام می داریم که اتوبوس حادثه دیده تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نبوده است.

واکنش توییتری عضو شورای شهر تهران از بازدید خود از محل حادثه امروز

شهربانو امانی شورای شهر تهران توییتر

اورژانس: سکته راننده اتوبوس را تایید نمی‌کنیم !


مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران: موضوع سکته قلبی راننده اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که توسط برخی منابع به عنوان عامل حادثه اعلام شده هنوز مورد تایید ما نیست و علت مرگ وی در دست بررسی قراردارد.

اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات

واکنش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به حادثه علوم و تحقیقات

اتوبوس حادثه دیده در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد متعلق به شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با همین دانشگاه بوده است.

برابر قانون، پلیس اجازه حضور در فضاهای دانشگاهی اعم از دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی را ندارد و مسئولیت راهنمایی و رانندگی در این منطقه نیز بر عهده خود دانشگاه بوده است.

ملاقات ولایتی و طهرانچی از دانشجویان حادثه دیده

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه دانشگاه آزاد

پیام تسلیت مقام معظم رهبری در پی حادثه مصیبت بار درگذشت دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات منتشر شد.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

حادثه‌ی مصیبت بار امروز که به درگذشت هشت نفر از دانشجویان عزیز و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید بسیار دردآور و تأسف‌بار است. اینجانب ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان و عموم جامعه‌ی دانشگاهی، به همه‌ی بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض میکنم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت مینمایم و از خداوند صبر و اجر برای خانواده‌های داغدار طلب میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
97/10/04

2 نفر در رابطه با حادثه دانشگاه آزاد بازداشت شدند

دادستان تهران در پی حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد گفت: 2 نفر در رابطه با حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات بازداشت شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها