کد خبر: 253983
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

رئیس سازمان حج و زیارت:

هزینه سفر به عتبات پیرو ارز دولتی است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هزینه سفر به عتبات تابع نرخ ارز نیمایی (دولتی) است و تا زمانی که نرخ این ارز کاهش نیابد نمی توان هزینه سفر به عتبات را کاهش داد البته مذاکراتی با مسئولان انجام شده و رقمی را اعلام کرده اند اما تاکنون به آن رقم اعلامی نرسیده ایم.

هزینه سفر به عتبات پیرو ارز دولتی است
کد خبر: 253983
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رشیدیان در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به کاهش حدود 35 درصدی نرخ ارز در بازار همچنان شاهد عدم کاهش هزینه های سفر به عتبات هستیم، افزود: برای کاهش هزینه سفر به عتبات عالیات تاکنون با رئیس دفتر رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی مکاتباتی مکاتباتی به انجام رسیده است.


وی اظهار داشت: ما تولید کننده ارز نیستیم و فقط اگر زائر عراقی به جای اینکه از طریق گردشگری به ایران سفر کند از طریق شرکت های کارگزاری حج و زیارت به کشورمان سفر کند می توان ارز را تهاتر کرد.


وی ادامه دارد: اگر به جای اینکه زائر عراقی دینار بیاورد، آن مبلغ را شرکت کارگزاری حج و زیارت به عراقی‌ها به تومان بدهد و بالعکس، تهاتر ارزی خوبی صورت می‌گیرد و می‌توان در مدیریت قیمت تمام شده عتبات تعادل ایجاد کرد.


رشیدیان با بیان اینکه هزینه‌ سفرهای زیارتی با ارز ثانویه تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: ما برای زائران تسهیلاتی ایجاد کردیم تا به جای ارز آزاد از ارز ثانویه یا نیمایی استفاده شود تا هزینه‌ها متعادل‌تر صورت گیرد.
بر اساس اعلام قبلی مسئولان حج و زیارت هم اکنون هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی 3 میلیون و 500 هزار تومان و به صورت زمینی دو میلیون و 100 هزار تومان است که این هزینه با ارز نیمایی (8800تومانی) محاسبه شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها