کد خبر: 253379
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۶:۱۴:۰۰
| |

معاون سیاسی-انتظامی فرماندار شمیرانات:

بافت جمعیت برخی نقاط شمال تهران با اتباع تغییر کرد

معاون سیاسی-انتظامی فرماندار شمیرانات گفت: حضور اتباع خارجی در برخی مناطق و روستاهای این شهرستان (واقع در شمال شهر تهران) به حدی است که موجب تغییر بافت شده و بیش از 60 درصد ساکنان برخی این مناطق را این افراد تشکیل می دهند.

بافت جمعیت برخی نقاط شمال تهران با اتباع تغییر کرد
کد خبر: 253379
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۶:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| همایون دهاقین افزود: براساس قوانین بالادستی و مصوبات کمیته اتباع شهرستان شمیرانات، همه اتباع غیرمجاز باید تا پایان امسال از کشور خارج شوند.


وی با بیان اینکه بر این اساس اتباع خارجی غیرمجاز شمیرانات نیز شناسایی شده‌اند گفت: دستگاه های انتظامی مکلف به جمع آوری اتباع غیرمجاز شهرستان هستند و این افراد تا پایان امسال به کشور خود برمی گردند.


معاون سیاسی-انتظامی فرماندار شمیرانات یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار تبعه غیرمجاز افغان از این شهرستان به کشور خود عودت داده شده اند و پس از انجام روند قانونی بقیه این افراد هم خارج می شوند.


وی گفت: به مراکز خدمات رسان و دستگاه های اجرایی از جمله رستوران ها و شهرداری های زیرپوشش این فرمانداری تکلیف شده است تا از به کارگیری اتباع غیرمجاز در فعالیت های خدماتی و عمرانی خودداری کنند.


این مسئول درباره فعالیت و زندگی اتباع دارای مجوز اظهارداشت: اتباع مجوزدار می‌توانند در شهرستان حضور داشته باشند و همانند گذشته با طی روند اداری حضورشان را قانونی کنند.


معاون فرماندار شمیرانات تاکید کرد: طی این سال‌ها خدمات زیادی به این افراد ارائه و البته از طرف آنها هم خدماتی به کشور شده است.


وی بیمه اتباع مجاز، اشتغال به کار و تحصیل خود و فرزندان‌شان را از جمله خدماتی دانست که به این افراد ارائه شده است.


دهاقین درباره کودکان اتباعی که به هر دلیل امکان ثبت‌نام در مدارس و ادامه تحصیل نداشته‌اند گفت: اتباع مجاز که به دلایلی کودک بازمانده از تحصیل دارند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری و دریافت نامه از این نهاد نسبت به ثبت‌نام فرزندشان در مدرسه اقدام کنند.


شمیرانات یکی از شهرستان‌های شمال استان تهران است که در دامنه‌های البرز جنوبی قرار گرفته ‌است؛ این شهرستان از شهر شمیران (شامل منطقه یک شهرداری تهران، بخش اعظمی از منطقه 3 شهرداری تهران، شرق و شمال منطقه 2شهرداری تهران) و دو بخش‌ لواسانات و رودبار قصران تشکیل شده است.


جمعیت شهرستان شمیرانات براساس سرشماری سال 1395 بدون احتساب جمعیت شهر تجریش افزون بر 47 هزار نفر با بیش از 16هزار خانوار بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها