کد خبر: 238005
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۰۹:۲۱:۰۰
| |

رییس شورای شهر تهران:

به توان داخلی سازی 60 درصدی اتوبوس دست یافته‌ایم/دنبال اتوبوس دست دوم نیستیم

رییس شورای شهر تهران گفت: مقرر شده قطعات مورد نیاز 19 هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور شود تا در داخل ساخته شده و در نهایت بین شهرداری‌ها و ناوگان حمل و نقل برون شهری توزیع شود.

به توان داخلی سازی 60 درصدی اتوبوس دست یافته‌ایم/دنبال اتوبوس دست دوم نیستیم
کد خبر: 238005
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۰۹:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی از موضوع ورود اتوبوس‌های دست دوم و کارکرده به داخل کشور اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: رییس جمهوری در موضوع تغییر سیستم اتوبوسرانی و استفاده از اتوبوس‌های با مصرف سوخت پایین حساسیت ویژه‌ای دارند و دستوری در این خصوص صادر کرده که شامل کامیون‌ها نیز می‌شود. اکنون بدنه و حتی شاسی اتوبوس در داخل کشور ساخته می‌شود و بجز گیربکس، موتور و در پاره‌ای موارد ترمز که از خارج تامین می‌شود، به توان داخلی سازی بیش از 60 درصدی در این زمینه دست یافته ایم.


هاشمی با بیان اینکه تاکنون درخصوص واردات 10 هزار دستگاه اتوبوس کارکرده خارجی بحثی در شورای شهر مطرح نشده است، تصریح کرد: برای شهر تهران به هیچ عنوان به دنبال اتوبوس دست دوم نبوده و نیستیم. ادعای قیمت تمام شده 2 برابری ساخت اتوبوس در داخل به نسبت واردات آن به کشور درست نیست.


وی ادامه داد: در این مساله نرخ ارز عامل اصلی و اثرگذار است و اگر اتوبوس در داخل ساخته شود، هزینه گمرکی چندانی ندارد، اما اگر بخواهیم به واردات اقدام کنیم آنگاه هزینه گمرکی بالایی خواهد داشت. روال بر این است که برای تولید اتوبوس ارز ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد که در این صورت افزایش قیمت چندانی نخواهد داشت.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها