کد خبر: 225993
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۳:۳۱:۰۰
| |

رییس پلیس آگاهی اصفهان مطرح کرد:

هشدار به خانواده‌ها در ارتباط با فروش مواد مخدر در فضای مجازی

رییس پلیس فتای اصفهان گفت: گرچه فروش مواد مخدر در فضای مجازی بسیار محدود است اما برای پیشگیری از آسیب‌ این حوزه والدین باید بر ماهیت ارتباطات فرزندان خود در فضای مجازی مسلط باشند.

هشدار به خانواده‌ها در ارتباط با فروش مواد مخدر در فضای مجازی
کد خبر: 225993
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۳:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ مصطفی مرتضوی در ارتباط با پرونده‌های فروش اینترنتی مواد مخدر در اصفهان اظهار داشت: فروش مواد مخدر نیز مانند سایر محصولات در فضای مجازی انجام می‌شود و ما در این زمینه شناسایی، کشف و دستگیری در ماه گذشته داشتیم و پرونده‌هایی نیز در این ارتباط تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این فروش بیشتر از طریق شبکه‌های اجتماعی غیربومی انجام شده است، ابراز داشت: در حوزه شبکه‌های بومی خوشبختانه درصد تخلفات بسیار پایین است به نوعی که فضای پاکی در حوزه شبکه‌های مجازی داخلی داریم. بزه‌کاران به خوبی می‌دانند که اقدامات فنی در حوزه شبکه‌های غیربومی هزینه بر و زمان‌بر است و به همین دلیل بیشتر جسارت فعالیت‌های مجرمانه در شبکه‌های غیربومی مانند تلگرام و اینستاگرام را دارند.

مرتضوی تصریح کرد: باید بر این نکته تاکید کنیم که البته شبکه‌های مجازی غیربومی نیز از نظر ما دور نیستند و توان شناسایی تمام اقدامات مجرمانه انجام شده از این شبکه‌ها را نیز داریم اما تصور عموم این است که در شبکه‌های غیربومی به راحتی می‌توانند هر اقدامی که تمایل دارند انجام دهند که البته خیالی واهی بیش نیست.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان ابراز داشت: البته باید بر این نکته تاکید کنیم که فروش مواد مخدر در فضای مجازی بسیار محدود و به شکل پوششی بوده است بدین معنا که کسی نمی‌تواند به شکل آشکارا اقدام به این امر کند و همین موضع محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند.

وی با هشدار به خانواده‌ها در ارتباط با ضرورت حساسیت درباره این موضوع تاکید کرد: والدین باید بر این امر حساس باشند که فرزندان آنها با چه کاربرانی در ارتباط هستند و ماهیت ارتباطات آنها در فضای مجازی به چه نحوی است

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها