کد خبر: 167110
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۴ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

شهردار تهران از هفت کاندیدای معرفی‌شده نخواهد بود/ افرادی که بالای لیست کاندیداها هستند دید مدیریت شهری ندارند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی گفت: من معتقدم که شهردار تهران غیر از 7 کاندیدای معرفی‌شده از سوی شورای شهر است. افرادی که در بالای لیست کاندیداهای شهرداری تهران قرار دارند و نمرات بالاتری از سوی شورا دریافت کرده‌اند جامعیت و دید مدیریتی شهری لازم برای شهرداری تهران را ندارند.

شهردار تهران از هفت کاندیدای معرفی‌شده نخواهد بود/ افرادی که بالای لیست کاندیداها هستند دید مدیریت شهری ندارند
کد خبر: 167110
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۴ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی نماینده تهران و هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین» به روند انتخاب شهردار تهران اشاره کرد و گفت: انتخاب شهردار تهران طولانی نشده است زمانی که استعفای آقای نجفی را قبول کردند اعلام شد که شهردار جدید را تا 22 یا 23 اردیبهشت‌ماه اعلام می‌کنند.

او گفت: شورای شهر تهران، شاخص‌هایی را تعیین کردند و از اعضای شورا خواستند با توجه به این شاخصه‌ها، کاندیداها را معرفی کنند. 27 کاندیدا معرفی شدند که با توجه به رزومه‌ها این افراد به 7 نفر رسیدند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: من معتقدم که شهردار تهران فردی به غیر از 7 کاندیدای معرفی‌شده از سوی شورای شهر است.

بادامچی یادآور شد: به نظر می‌رسد افرادی که در بالای لیست کاندیداهای شهرداری تهران قرار دارند و نمرات بالاتری از سوی شورا دریافت کرده‌اند جامعیت و دید مدیریتی شهری لازم برای شهرداری تهران را ندارند.

او در ادامه گفت: البته انتخاب شهردار تهران با شورا است و به ما ارتباطی ندارد اما استنباطی که من از نگرش شورا و بعضی از دوستانی که در آنجا هستند دارم، فکر نمی‌کنم که اعضای شورا یک‌بعدی فردی را به‌عنوان شهردار معرفی کنند و حتماً به فردی خواهند رسید که جامعیت دیدگاهی ازنظر توسعه شهری پایدار داشته باشد. بسیار مهم است که در شهر، ترافیک پایدار، منظم و روان داشته باشیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شهر باید بدون اینکه شهروندان مورد اذیت قرار بگیرند دارای درآمد پایدار باشد. شهرداری که انتخاب می‌شود باید بر روی شهرهای دنیا از نظر فنی و علمی شناخت داشته باشد که به نظر می‌رسد این دیدگاه‌ها مورد توجه اعضای شورای شهر است.

بادامچی در پایان تاکید کرد: احتمال دارد که شهردار از میان لیست 7 نفره اعضای شورای شهر هم باشد اما فردی شهردار خواهد شد که شهر تهران را با شهرهای هم‌تراز خودش مقایسه کند. تهران در شرایط معمولی 8/5 میلیون نفر و در شرایط مهمان‌پذیر 15- 16 میلیون جمعیت دارد. بنابراین شهردار تهران باید توانمند باشد و دیدگاه استراتژیک و جامع‌نگری علمی را مدنظر داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها