کد خبر: 165344
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۵ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

ادامه امدادرسانی به بیشتر از هزار سیل‌زده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی امدادگران هلال احمربه 12 استان درگیر سیل و آبگرفتگی در طول چند روز گذشته، از ادامه امدادرسانی در 3 استان سمنان، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بوریر احمد خبر داد.

ادامه امدادرسانی به بیشتر از هزار سیل‌زده
کد خبر: 165344
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۵ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه امدادرسانی به مناطقی که درگیر سیل و آب‌گرفتگی هستند خبر داد و گفت: امدادگران هلال احمر از 23 فروردین مشغول امدادرسانی به مناطقی که دچار سیل و آبگرفتگی شدند، هستند و تا ساعت 6 امروز در 37 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین در 12 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان و یزد امدادرسانی انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه 163 امدادگر در این مدت امدادرسانی کرده‌اند، گفت: در حال حاضر امدادرسانی در مناطقی از استان‌های سمنان، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویر احمد، همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه در چند روز گذشته مجموعا به 1115 نفر امدادرسانی شده، گفت: در طول امدادرسانی 195 نفر اسکان اضطراری داده شدند و همچنین 16 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد. در شش واحد مسکونی نیز که بر اثر آبگرفتگی دچار مشکل شده بودند، عملیات تخلیه آب صورت گرفت.

سلیمی از توزیع برخی اقلام در میان آسیب‌دیدگان خبر داد و گفت: در این مدت 660 تخته پتو، 115 تخته موکت، 630 کیلوگرم نایلون، 195 شعله والور و فانوس، 100 ست شست و شو، 1000 قوطی کنسروجات، 130 کیلوگرم برنج و 180 کیلوگرم قند و شکر در میان متاثران از سیل در استان‌های مختلف توزیع شد.

رئیس سازمان امداد نجات هلال احمرگفت: 1115 سیل زده طی دو روز گذشته در 12 استان امدادرسانی شدند.


مرتضی سلیمی گفت: 195 سیل زده در استان‌های آذربایجان شرقی، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و یزد توسط امدادگران هلال‌احمر اسکان اضطراری یافتند.

او ادامه داد: 47 تیم شامل 163 نفر سیل‌زدگان را امدادرسانی کردند که طی این عملیات‌ها 16 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی و 6 واحد از منازل مسکونی از آب تخلیه شدند.

رئیس سازمان امداد نجات هلال احمر بیان کرد: همچنین 39 دستگاه چادر، 660 تخته پتو، 115 تخته موکت، 630 کیلوگرم نایلون، 195 شعله والور و فانوس و نیز 1000 قوطی کنسروجات میان سیل‌زدگان توزیع شد.

به گفته او 37 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شدند و همچنین امدادرسانی در آذربایجان شرقی، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها