کد خبر: 164693
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای نجفی وجاهت قانونی دارد؟

بر اساس ماده 70 تا 73 قانون شهرداری‌ها، استعفای شهردار باید به تصویب اعضای شورای شهر برسد و اگر اکثریت اعضا استعفا را قبول نکنند، شهردار مستعفی محسوب نمی‌شود. اگر با وجود مخالفت اعضای شورا، شهردار همچنان به استعفا اصرار داشته باشد و حتی از حضور در محل کار امتناع کند، تخلف محسوب شده و در صورت ارجاع پرونده از سوی شورای شهر به وزارت کشور، این وزارتخانه مسئول رسیدگی به این مسئله خواهد بود.

مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای نجفی وجاهت قانونی دارد؟
کد خبر: 164693
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود اینکه اعضای شورای شهر به استعفای نجفی رأی منفی داده‌اند،‌ هنوز زمزمه رفتن او از شهرداری فرو ننشسته است تا جایی که برخی‌ ادعا می‌کنند که رأی منفی اعضای شورا تنها نشانه حمایت آنها از نجفی و نوعی اعلام رضایت از عملکرد او است و اعضای شورا در نهایت باید دست به انتخاب شهردار دیگری بزنند. مثلاً حزب کارگزاران که یکی از موافقان استعفای نجفی محسوب می‌شود، در حساب توئیترش نوشت: «رأی امروز شورای شهر تهران تأییدی است بر عملکرد مثبت شهرداری تهران تحت مدیریت جناب آقای نجفی، پس از آن، حتماً اعضای محترم شورا مصالح شهر را با توجه به کسالت آقای شهردار در نظر خواهند داشت و تکلیف اداره شهر را مشخص خواهند کرد.»

عده‌ای هم اعلام کرده‌اند مخالفت اعضای شورای شهر وجاهت قانونی ندارد و کسی نمی‌تواند نجفی را روی صندلی ساختمان بهشت نگه دارد. اما قانون در این مورد چیز دیگری می‌گوید. بر اساس ماده 70 تا 73 قانون شهرداری‌ها، «استعفای شهردار باید به تصویب اعضای شورای شهر برسد و اگر اکثریت اعضا استعفا را قبول نکنند، شهردار مستعفی محسوب نمی‌شود. اگر با وجود مخالفت اعضای شورا، شهردار همچنان به استعفا اصرار داشته باشد و حتی از حضور در محل کار امتناع کند، تخلف محسوب شده و در صورت ارجاع پرونده از سوی شورای شهر به وزارت کشور، این وزارتخانه مسئول رسیدگی به این مسئله خواهد بود.»

حالا باید دید که نجفی نظر اعضای شورای شهر را قبول می‌کند و به کارش ادامه می‌دهد یا نه. اگر نجفی همچنان از قبول مسئولیت شهرداری خودداری کند، اعضای شورای شهر باید تصمیم بگیرند که به سادگی از کنار موضوع عبور کنند و دست به انتخاب شهرداری دیگر بزنند یا آنها هم از ظرفیت‌های قانونی که در این مورد وجود دارد استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها