کد خبر: 161656
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

قائم‌مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به حاشیه‌های بند ز تبصره ۷ بودجه ۹۷ پاسخ داد

وزارت بهداشت به پول کارگران دسترسی نخواهد داشت/ دولت می‌خواهد از نحوه هزینه‌کرد حق درمان کارگران مطمئن شود

ایرج حریرچی درباره مصوبه جدید مجلس برای واریز حق درمان اعضای تأمین اجتماعی به خزانه دولت، گفت: « هدف از تصویب چنین قانونی را افزایش شفافیت است. در قانون آمده که دو لت باید بر هزینه کردهای تأمین اجتماعی نظارت کند. این مصوبه در واقع ابزار اجرایی کردن همین قانون است.»

وزارت بهداشت به پول کارگران دسترسی نخواهد داشت/ دولت می‌خواهد از نحوه هزینه‌کرد حق درمان کارگران مطمئن شود
کد خبر: 161656
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین | شورای نگهبان مصوبه مجلس در مورد واریز حق درمان اعضای تأمین اجتماعی به خزانه کل کشور را تأیید کرد. مصوبه‌ای که مخالفت شدید نماینده‌های کارگری را به دنبال داشت، آن‌ها این مصوبه را گامی در راستای به خطر افتادن استقلال صندوق تأمین اجتماعی اعلام کردند. برخی از آنها هم از هزینه شدن حق درمان کارگران برای مصارف دیگر، مانند کمبودهای طرح تحول سلامت نگران بودند اما ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت به اعتمادآنلاین می‌گوید: «اصلاً وزارت بهداشت به این پول دسترسی ندارد که بخواهد آن را برای مصارف دیگر هزینه کند.»

او ادامه می‌دهد: «اساساً وزارت بهداشت در این میان نقشی ندارد بلکه سازوکار دیگری برای نظارت بر اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است.»

حریرچی هدف از تصویب چنین قانونی را افزایش شفافیت اعلام می‌کند و می‌گوید: «در قانون آمده که دولت باید بر هزینه‌کردهای تأمین اجتماعی نظارت کند. این مصوبه در واقع ابزار اجرایی کردن همین قانون است.»

او تأکید می‌کند که مصوبه اخیر مجلس قرار است بر دو موضوع نظارت صورت گیرد. اول اینکه حق درمان کارگران فقط در زمینه درمان آنها هزینه شود و دوم اینکه این رقم به موقع هزینه شود.

حریرچی می‌گوید: «مصوبه مجلس چیزی فراتر از قدمی برای شفافیت نیست و کسی نباید از هموار شدن بستر شفافیت بترسد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها