کد خبر: 161252
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

استاندار تهران خبر داد:

عملیاتی شدن برنامه جامع توسعه استان تهران از سال آینده

استاندار تهران از تدوین و عملیاتی شدن برنامه جامع استان با هدف رفع کمبودها،مشکلات و نارسایی‌های استان تا تیرماه سال آینده خبر داد.

عملیاتی شدن برنامه جامع توسعه استان تهران از سال آینده
کد خبر: 161252
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۱ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نخستین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهروروستای استان تهران با موضوع فرصت ها،چالش ها و چشم اندازهای توسعه پایدار با حضور محمدحسین مقیمی استاندارتهران و شماری از اعضای شوراهای اسلامی شهر روستای استان برگزار شد.

محمدحسین مقیمی تدوین و اجرای برنامه جامع مبتنی بر دیدگاه واقع‌گرایانه را برای توسعه پایدار و همه جانبه استان تهران ضروری خواند و گفت:در این برنامه جامع که در تیرماه سال آینده کارتدوین آن به پایان رسیده و عملیاتی می شود سعی شده است تا از همه سلایق مختلف که در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دخیل هستند استفاده کنیم.

مقیمی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مجمع نمایندگان استان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ارائه نقطه نظرات همه تصمیم سازان در استان تهران خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات مشترک با کسانی که در حوزه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری دخیل هستند باعث ایجاد نوعی وحدت رویه در اتخاذ تصمیمات و تدوین برنامه توسعه محور برای پیشرفت همه‌جانبه استان می‌شود.

وی با برجسته خواندن این موضوع که افراد مختلف با داشتن سلایق مختلف می‌توانند دور یک میز بنشینند و برای توسعه و پیشرفت کشور تصمیم‌سازی کنند اظهار کرد: از یک سو شاهد هستیم که اعضای شوراهای اسلامی را کسانی تشکیل می‌دهند که عمدتأ سیاست‌های دولت را قبول دارند و از طرف دیگر رویکرد کار شورایی و احترام به نظر مردم را در دولت مشاهده می کنیم.

استاندار تهران از نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اعضای شورای اسلامی استان تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: برای تدوین برنامه جامع توسعه استان باید نظرات همه تصمیم‌سازان اعم از نمایندگان محترم مردم تهران در مجلس، ائمه محترم جمعه شهرستان‌ها، اعضای شوراهای اسلامی شهروروستا در شهرستان‌ها، شهرداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی استان تهران را بشنویم و نقطه نظرات آنها را در تدوین برنامه لحاظ کنیم و در اوایل سال آینده این جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

وی برگزاری دو نشست مشترک استاندار و معاونین با مجمع نمایندگان استان را بسیار سازنده ارزیابی کرد و افزود: در این دو نشست نارسایی‌ها و کمبودهای استان را مطرح کردیم تا بتوانیم از طریق رایزنی نمایندگان استان در بودجه سال آینده سهم خوبی برای استان تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در سفرهای شهرستانی از هر فرصتی برای شنیدن نظرات و دیدگاه‌های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده میکنیم و بر این باورم که اگر شوراها در حوزه تصمیم‌سازی وارد شوند شاهد تحولی بزرگ در توسعه استان خواهیم بود.

مقیمی در خاتمه از دو مشکل آلودگی هوا و ایمن سازی خانه های شهری و روستایی در استان تهران به عنوان راهبردی‌ترین معضلات در استان تهران یاد کرد و افزود: حل مشکلاتی اینچنینی نیازمند کارگروهی و هم‌افزایی همه تصمیم گیران است و عزم جدی همه حوزه‌های دخیل در این دو بخش را می‌طلبد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها