کد خبر: 160855
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۸:۴۴:۰۰
| |

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

پیشنهاد دولت در مورد عوارض خروج از کشور رأی آورد

محمد دهقان عضو کمیسیون تلفیق مجلس از تصویب پیشنهاد دولت درباره نرخ عوارض خروج از کشور خبر داد.

پیشنهاد دولت در مورد عوارض خروج از کشور رأی آورد
کد خبر: 160855
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ ۱۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از جنجالی‌ترین ردیف‌های بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97، افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور بود. رقم عوارض خروج از کشور طبق پیشنهاد دولت در سفر اول 220 هزارتومان بود و در سفرهای دوم و سوم، هر بار 50 درصد به رقم آن اضافه می‌شد. این موضوع به قدری واکنش افکار عمومی را به دنبال داشت که طی بررسی لایحه بودجه، به یکی از پرسش‌های ثابت خبرنگاران از نماینده‌های مجلس تبدیل شده بود اما در تمام این مدت نماینده‌ها جواب روشنی به وضعیت این ردیف نمی‌دادند و حتی در بررسی صحن علنی هم به سرعت از روی آن عبور کردند و بررسی لایحه بودجه بدون خبری شفاف در این مورد به پایان رسید تا اینکه امروز علی‌اصغر یوسف نژاد یکی از اعضای کمیسیون تلفیق اعلام کرد که تعیین نرخ عوارض خروج از کشور به عهده دولت گذاشته شده است. این حرف از ابعاد مختلف تعجب‌برانگیز بود.

محمد دهقانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ به این سؤال که چطور بدون در نظر گرفتن درآمدهای حاصل از این ردیف، بحث بودجه تمام شده است، می‌گوید: «چنین چیزی از نظر فنی امکان ندارد.»

او ادامه می‌دهد: «لابد آقای یوسف‌نژاد در جریان نبوده‌اند. امکان ندارد که بدون در نظر گرفتن این ردیف، بودجه بسته شود. ما در کمیسیون جزء به جزء ردیف‌های مربوط به این موضوع را بررسی کردیم و در نهایت پیشنهاد دولت در این زمینه تصویب شد.»

دهقانی ادامه می‌دهد: «البته پیشنهادهای دیگری هم در کمیسیون مطرح شد اما رأی نیاورد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها