کد خبر: 129599
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

نگاهی به موضوعات مطرح شده در جلسه شورای شهر؛

از قانون مالیات بر ارزش افزوده تا مطالبات شهرداری از مردم و حفظ خانه های تاریخی

در دویست و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران موضوعات متفاوتی از سوی اعضای شورا مطرح شد. جلسه امروز حاشیه هایی هم به همراه داشت که صحبت های عباس جدیدی یکی از این حاشیه ها بود.

از قانون مالیات بر ارزش افزوده تا مطالبات شهرداری از مردم و حفظ خانه های تاریخی
کد خبر: 129599
|
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین - امروز ( 12 مرداد ماه ) دویست و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه 11 تهران برگزار شد.

در جلسه علنی امروز شورای شهر موضوعات مختلفی مطرح شد که مهمترین موضوعات مطرح شده در ادامه می آید:

*ناصر امانی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در جلسه امروز با بیان اینکه چک های شهرداری تهران وبال گردن مدیریت شهری شده است، گفت: بالغ بر 39هزار قطعه چک داریم که 23 هزار فقره آن مربوط به قبل از سال 82 است. چک هایی که امروز به معضلی برای شهرداری تهران بدل شده است. او همچنین در صحبت هایش با انتقاد از اینکه معضل چک ها از سال 70 در شهرداری باقیمانده است، گفت: تمام تلاش ما تسویه چک هاست تا هیچ چکی در دست هیچ کارمندی نباشد و ابهامی ایجاد نشود.

*مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با اعلام اینکه پیش بینی جریمه برای تاخیر شهروندان در پرداخت عوارض و تعهدات بر اساس فتوای برخی مراجع تقلید امری خلاف شرع است، خواستار اصلاح جریمه در این راستا شد. او همچنین خواستار ارائه لایحه ای شد که در ابتدای شروع ساخت و ساز ضمانت های محکم برای تادیه دیون را اعمال کند که متوقف نگه داشتن پایان کار یکی از آنهاست.

*در روند بررسی لایحه تسهیلات تشویقی پرداخت مطالبات شهرداری تهران، عباس جدیدی با میکروفن خاموش به صورت بلند صحبت می کرد که مهدی چمران با عصبانیت به جدیدی تذکر داد و گفت: اینجا شوراست، بچه بازی شده است. که در پاسخ جدیدی هم خطاب به چمران گفت اینجا همه دارند داد می زنن چرا به من فقط می‌گوید. و در نهایت چمران به او اینطور پاسخ داد که همه بی خود کرده اند.

*در جلسه امروز علیرضا دبیر بیان کرد که 39 هزار و 855 فقره چک از سوی مردم دست شهرداری تهران است که مبلغ این چک ها 617 میلیارد تومان است. او گفت که مبلغ جرایم دیرکرد 1100 میلیارد تومان است که امروز در مورد این دیرکردها تصمیم گیری می شود. در حال حاضر شهرداری دیگر از مردم چک دریافت نمی کند و بانک شهر این چک ها را از مردم می گیرد و در قبال آن وام برای پرداخت بدهی شهرداری به مردم می دهد.

*اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب ارائه طرح پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی کشور جهت تعیین « روز پایتخت»، 14 مهرماه را به عنوان "روز تهران، پایتخت ایران اسلامی" تعیین کردند. مجتبی شاکری در همین رابطه نامگذاری 14 مهر گفت: این روز به عنوان روز تهران، قدری با عجله انجام می شود و به بررسی بیشتر نیاز دارد. معلوم نیست قرار است با نامگذاری این روز به عنوان روز پایتخت به چه چیزی افتخار کنیم.. شاکری همچنین بیان کرد: وظیفه انتخاب وتعیین این روز با شورای فرهنگ عمومی است و شورا تنها حق پیشنهاد دارد و بررسی دقیق تر ابعاد تاریخی موضوع برای انتخاب روز مناسب باید صورت بگیرد.

*در جلسه امروز شورا یکی دیگر از اعضا گفت که ماده 1 برنامه ششم توسعه برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و برخی از موارد آن رد شده است. تقی پور گفت: وقتی یک موضوعی رد شود، نمی‌تواند جزو احکام برنامه ششم توسعه قرار بگیرد و جای تعجب است که چرا بند مالیات بر ارزش افزوده مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

*در همین رابطه رئیس شورا گفت که دولت با وجود مخالفت شورای شهر درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها؛ این بند را در برنامه ششم توسعه نه تنها حذف نکرده است؛ بلکه لایحه برنامه ششم توسعه را برای تصویب به مجلس برده است. چمران بیان کرد: لایحه درآمد پایدار شهری و مدیریت شهری نیز هنوز به کمیسیون‌های اصلی نرفته و در کمیسیون‌های فرعی در حال بررسی است.

*رحمت‌اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز گفت که برخلاف قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری معاملاتی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شده است که شهرداری باید پاسخگو باشد.

*پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز گفت: در حال حاضر ناایمن بودن سیستم برق ساختمان‌ها موجب آتش‌سوزی‌های گسترده می‌شود که با همکاری وزارت نیرو و شهرداری می‌توان جلوی این معضل را گرفت. او همچنین گفت: در هتل سلمان مشهد نیز به دلیل ناایمن بودن سیستم برق‌‌رسانی شاهد آتش‌سوزی گسترده‌ای بودیم.

*احمد دنیا مالی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز گفت: خانه‌های تاریخی در شهر تهران کم نیستند و این فضاها باید حفظ شوند. او همچنین بیان کرد: در بعضی از این آثارها طراحی‌هایی از سوی دانشجویان معماری انجام شده که جنبه تاریخی ندارد و نباید ثبت تاریخی شود ولی باید به بعضی از این آثار به صورت ویژه بپردازیم و این آثار تاریخی حفظ شود و از این خانه‌های تاریخی در تهران زیاد داریم. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران می‌تواند به موضوع بناهای تاریخی ویژه بپردازد تا شاهد از بین رفتن این آثار نباشیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها