کد خبر: 367466
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برای جلوگیری از افزایش نرخ کالاها با افزایش نرخ بنزین باید از قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم/ افزایش قیمت در برخی از کالاها و خدمات اجتناب‌ناپذیر است/ دستگاه‌های دولتی اعتماد مردم را از دست‌ داده‌اند/ مخفی‌کاری و عدم شفافیت دولت موجب سلب اعتماد مردم شده است

یک عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و دستگاه‌های نظارتی وظیفه‌ دارند مانع افزایش نرخ کالاها شوند، اما آنها تاکنون تنها حرف زده‌اند و متاسفانه اقدامی انجام نداده‌اند.

برای جلوگیری از افزایش نرخ کالاها با افزایش نرخ بنزین باید از قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم/ افزایش قیمت در برخی از کالاها و خدمات اجتناب‌ناپذیر است/ دستگاه‌های دولتی اعتماد مردم را از دست‌ داده‌اند/ مخفی‌کاری و عدم شفافیت دولت موجب سلب اعتماد مردم شده است
کد خبر: 367466
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده آمل و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر اینکه دولت باید پیش از افزایش نرخ بنزین برنامه‌ریزی می‌کرد تا قیمت سایر کالاها افزایش نیابد گفت: اگر دولت عجله نمی‌کرد می‌توانستیم افزایش نرخ بنزین را برنامه‌ریزی کنیم. قوت اصلی و مصرف خدمات اصلی مردم مشخص است و قبل از افزایش نرخ بنزین می‌توانستیم با برنامه‌ای مانع افزایش نرخ این کالاها و خدمات شویم.

او ادامه داد: بعد از گرانی بنزین، کنترل نرخ کالاها و خدمات مورد استفاده مردم سخت است. کنترل نرخ کالاها با سفارش آقای رئیس‌جمهور و صحبت در دولت عملیاتی نمی‌شود. قطعاً و یقیناً باید تمهیدات و مقدماتی برای افزایش نرخ بنزین اندیشیده می‌شد که این اتفاق نیفتاد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در قیمت برخی از کالاها افزایش نرخ بنزین تاثیرگذار است و نمی‌توانند بگویند ما کالایمان را گران نمی‌کنیم، این حرف قابل قبول نیست. علاوه بر این ممکن است نرخ سوخت بر برخی از کالاها تاثیر مستقیم بگذارد.

یوسفیان‌ملا گفت: در بخش خدمات، بسیاری از خودروها که تاکسی نیستند با بنزین نرخ آزاد مسافر جابه‌جا می‌کنند؛ مانند سرویس مدارس که تعدادشان در کشور بسیار زیاد است. این خودروها به‌ واسطه افزایش قیمت بنزین قیمت خدمات‌شان را بالا می‌برند. بنابراین افزایش قیمت در برخی از کالاها و خدمات اجتناب‌ناپذیر است.

او توضیح داد: البته می‌توان نرخ برخی از کالاها را کنترل کرد تا گران نشود هرچند این کار هم نیاز به تمهیدات و مقدماتی داشت که اتفاق نیفتد.

دولت و دستگاه‌های نظارتی وظیفه‌ دارند مانع افزایش نرخ کالاها شوند

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین به نقش دولت و دستگاه‌های نظارتی در کنترل نرخ اجناس اشاره کرد: دولت و دستگاه‌های نظارتی وظیفه ‌دارند مانع افزایش نرخ کالاها شوند، اما آنها تاکنون تنها حرف زده‌اند و متاسفانه اقدامی انجام نداده‌اند. به همین دلیل مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید مانع افزایش نرخ کالاها شد و فرمودند چون دولت گفته نمی‌گذاریم قیمت کالاها افزایش یابد با افزایش نرخ بنزین موافقت کردم، اما عملاً چنین اتفاقی نیفتاد.

باید اعتماد مردم را جلب کرد

یوسفیان‌ملا با اشاره به نگرانی مردم بابت افزایش نرخ بنزین توضیح داد: باید اعتماد مردم را جلب کرد، مشکل ما این است که دستگاه‌های دولتی اعتماد مردم را از دست ‌داده‌اند. زمانی که زلزله می‌آید مردم به‌ حساب شخصی افراد پول واریز می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد اعتماد مردم به دولت از بین رفته است.

او گفت: گام اول برای جلب اعتماد مردم این است که دولت با صداقت و راستگویی حرف بزند. هر وقت قرار بود بنزین گران شود از قبل تاریخ را اعلام می‌کردند. مخفی‌کاری و عدم شفافیت دولت موجب سلب اعتماد مردم شده است. اگر دولت اعتماد مردم را جلب کند هرچه بگوید مردم ‌باور می‌کنند، اما در غیر این صورت حرف دولت را باور نخواهند کرد. در حال حاضر متاسفانه مردم حرف دولت را باور نمی‌کنند و اعتمادی وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها