کد خبر: 658581
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

اعتراض روزنامه اصولگرا به کیفیت نازل مدارس دولتی؛ خانواده‌ها راهی جز روی آوردن به مدارس غیرانتفاعی ندارند

روزنامه جوان نوشت: پای صحبت خانواده‌ها که بنشینید به شما می‌گویند که اصلاً دلشان نمی‌خواهد شهریه ۵۰ میلیون تومانی برای ۹ ماه تحصیل فرزندشان پرداخت کنند، اما وقتی می‌بینند کلاس‌های درس در مدارس دولتی بیش از ۴۰ نفر است، راهی جز این ندارند.

اعتراض روزنامه اصولگرا به کیفیت نازل مدارس دولتی؛ خانواده‌ها راهی جز روی آوردن به مدارس غیرانتفاعی ندارند
کد خبر: 658581
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۲۲:۴۰:۰۰

روزنامه جوان از کیفیت نازل مدارس دولتی و اجبار خانواده‌ها به روی آوردن به مدارس غیردولتی انتقاد کرده است.

به گزارش جوان، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

  • سال‌هاست که بازار مدارس غیردولتی داغ شده، مدارسی که زیر سایه کاهش کیفیت دولتی جولان می‌دهند و آموزشی را که باید رایگان باشد، در ازای دریافت شهریه‌های گران‌قیمت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند. از آن سو، خانواده‌ها به دلیل آنکه می‌خواهند فرزند خود را از آموزش ضعیف مدارس دولتی دور نگه دارند به ناچار زیر بار هزینه‌های چند ده میلیون تومانی مدارس غیردولتی می‌روند.
  • پای صحبت خانواده‌ها که بنشینید به شما می‌گویند که اصلاً دلشان نمی‌خواهد شهریه ۵۰ میلیون تومانی برای ۹ ماه تحصیل فرزندشان پرداخت کنند، اما وقتی می‌بینند کلاس‌های درس در مدارس دولتی بیش از ۴۰ نفر است، راهی جز این ندارند، چراکه می‌دانند حتی کنترل شلوغی کلاس هم از دست معلم در می‌رود چه برسد که بخواهد نکات درسی را به تک‌تک آن‌ها بیاموزد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که پول شهریه گران را هر طور که شده تهیه کنند و فرزندشان را به کلاس درس استاندارد بفرستند، اما بار‌ها و بار‌ها از خود می‌پرسند مگر این کلاس درس استاندارد نباید رایگان باشد؟!
  • تحصیل رایگان و باکیفیت حق همه دانش‌آموزان است. دانش‌آموزانی که امروز کوچک به حساب می‌آیند، اما سال‌ها بعد، آینده کشور را می‌سازند. کمتر کسی است که نداند سرمایه‌گذاری روی این قشر از جامعه چه تأثیر مثبتی در بهبود شرایط جامعه و کشورمان دارد.
  • کاش دیرتر از این نشده، شرایط تحصیل رایگان و استاندارد برای همه آن‌هایی که آینده‌سازان کشور هستند، فراهم شود تا حتی کسی که نمی‌تواند از عهده پرداخت شهریه‌های گران‌قیمت برآید بتواند استعدادش را شکوفا کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها