کد خبر: 658397
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ۲۰:۳۰:۱۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قاتل مجنون در کمپ ترک اعتیاد به خاطر هیچ آدم کشت

دادگاه برای تصمیم‌‌گیری درباره نحوه پرداخت دیه مردی که به دست یک مجنون کشته شد، تشکیل جلسه داد.

قاتل مجنون در کمپ ترک اعتیاد به خاطر هیچ آدم کشت
کد خبر: 658397
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۷ ۲۰:۳۰:۱۸

مردی که پدرش و جوانی دیگر را به قتل رسانده است، مجنون تشخیص داده شد و دادگاه برای مشخص شدن نحوه پرداخت دیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم پرونده زمانی بازداشت شد که به پلیس گزارش رسید فردی به نام فرهاد در کمپ ترک اعتیاد کشته شده است. مسئولان کمپ به پلیس گفتند عامل قتل به نام سامان پسر جوانی است که مدتی قبل در کمپ ترک اعتیاد بستری شده بود.

مسئول کمپ گفت: زمانی متوجه دعوا شدم که فرهاد ضربه خورده بود. دوربین‌های مداربسته نشان داد فرهاد از سوی سامان چاقو خورده است.

سامان بعد از دستگیری گفت: من داشتم سیگار می‌کشیدم. فرهاد به من گفت سیگار نکش. من هم به او گفتم به تو ربطی ندارد و کسی حق ندارد به من بگوید سیگار نکش، برای همین او را کشتم.

تحقیقات بعدی نشان داد سامان سه سال قبل از این حادثه پدرش را به دلیلی واهی به قتل رسانده است. آن زمان خواهر و برادر متهم اعلام گذشت کردند.

خواهر سامان در این باره گفت: برادرم مشکلی عصبی داشت. به همین خاطر هم ما رضایت دادیم.

بازپرس با توجه به وضعیت پرونده، سامان را به پزشکی قانونی فرستاد. متخصصان اعلام کردند سامان دچار جنون است و اختیاری از خودش ندارد. به این ترتیب پرونده برای تصمیم‌گیری به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست مجازات متهم را کردند.

خواهر مقتول به مأموران گفت: پدر و مادرم بعد از مرگ برادرم وضعیت بسیار بدی دارند. برادر من به دلیل نامشخصی معتاد شد. خودش خواسته بود ترک کند. ما هم او را در کمپ بستری کردیم. ما حاضر به گذشت نبودیم اما چون دادگاه می‌گوید متهم مجنون است، درخواست دیه داریم.

سپس خواهر متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: برادر من بیماری اعصاب و روان داشت، اما نمی‌دانستیم مجنون است. او بدون دلیل پدرم را کشت و چون برادرمان بود گذشت کردیم. ما نمی‌دانستیم او مجنون است. حالا هم هرچند خواهر او هستم اما توانایی مالی پرداخت دیه را ندارم و درخواست دارم دیه مقتول را از بیت‌المال پرداخت کنید.

بعد از پایان جلسه دادگاه قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها