کد خبر: 620694
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۸:۳۰:۲۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چه کسی در لیست پاداش حواله‌های خودرو دست برد؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟

دو هفته از افشای خبر واردات خودروهای لاکچری توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال گذشته اما هیچ کس در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کند.

چه کسی در لیست پاداش حواله‌های خودرو دست برد؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟
کد خبر: 620694
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۸:۳۰:۲۰

اواخر خرداد خبر ورود ماشین‌های لاکچری بازیکنان تیم ملی فوتبال به گمرک منتشر شد. بازیکنان تیم ملی بر اساس حواله‌های خودرو که به عنوان پاداش دریافت کرده بودند اقدام به واردات ماشین کردند. امروز نیز سرپرست سازمان توسعه تجارت اعلام کرد خودروهای وارداتی بازیکنان تیم ملی طبق مصوبه هیئت دولت مشکلی برای ترخیص ندارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، از همان روز چند سوال مهم در ذهن علاقمندان به فوتبال و عموم مردم شکل گرفت که بعد از گذشت دو هفته تنها با سکوت فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و دولت روبرو شده است. اولین مورد تفاوت لیست دریافت‌کنندگان پاداش با لیست کسانی است که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشتند. طبق گفته مقامات حواله خودرو پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی بود که قرار شد به مدیران وقت، اعضای کادرفنی و بازیکنان داده شود. اما طبق پیگیری‌های خبرنگار اعتمادآنلاین، از مجموع نفراتی که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشتند، رئیس وقت فدراسیون (عزیزی خادم)، سرپرست تیم ملی مجتبی خورشیدی، دراگان اسکوچیچ، کریم باقری و وحید هاشمیان اعضای کادرفنی این پاداش را دریافت نکردند. در عوض نام سه بازیکن که در صعود ایران به جام جهانی نقش نداشتند (در آن زمان دعوت نمی‌شدند) در لیست گیرندگان حواله به چشم می‌خورد: رامین رضائیان، امید ابراهیمی و روزبه چشمی.

امروز مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه و تجارت گفت در هیئت دولت مجوز ورود یک خودرو برای بازیکنان تیم ملی حاضر در مسابقات جام جهانی صادر شده است.

این در حالی است که در ادوار گذشته فقط کسانی که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشتند پاداش صعود گرفته بودند. از رئیس فدراسیون تا مربیان و بازیکنان.

سوال دوم مساله‌ای است که ابتدا رشیدی کوچی نماینده مجلس و سپس واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال و معاوون سابق سازمان تربیت بدنی افشا کردند: اینکه برخی مدیران فوتبالی هم کنار بازیکنان حواله گرفتند و ماشین وارد کردند. ماشین‌هایی که طبق گفته رسانه‌ها بین 50 تا 55 میلیارد سود برای واردکننده‌اش به ارمغان آورده است.  

با وجود مطالبه مردم و رسانه‌ها از دو هفته قبل، اینکه چه کسی لیست نهایی دریافت کنندگان حواله را تنظیم کرده و دقیقا اسم چه نفراتی در لیست ثبت شده و چرا نام برخی‌ها حذف و برخی دیگر اضافه شده همچنان محل سوال است اما نه فدراسیون نه وزارت ورزش و نه معاون رئیس جمهور که با اعطای این حواله‌ها موافقت کرده بود در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کنند.   

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها