کد خبر: 660774
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ۰۹:۴۰:۵۱
| |

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

در پرونده فساد حتی اگر پای سرخابی ها وسط بود برخورد کنند/ 20 سال گذشت و هنوز مدال‌های قهرمانی ما از انزلی نرسیده!

مهاجم پیشین پرسپولیس می گوید مهاجمان فعلی تیم باید بیشتر از خودگذشتگی نشان بدهند.

در پرونده فساد حتی اگر پای سرخابی ها وسط بود برخورد کنند/ 20 سال گذشت و هنوز مدال‌های قهرمانی ما از انزلی نرسیده!
کد خبر: 660774
|
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ۰۹:۴۰:۵۱

روزبه دلاور| در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر، روز سه‌شنبه دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش روزنامه اعتماد، تیم خوزستانی برای فرار از سقوط و قرمزپوشان پایتخت برای ماندن در کورس فقط به سه امتیاز این بازی فکر می‌کنند. شاگردان اوسمار ویرا نیم‌نگاهی هم به بازی استقلال و نساجی دارند که شاید شرایط طوری رقم بخورد تا بتوانند همین هفته به صدر جدول برسند. به بهانه بازی‌های مهم این هفته و البته حواشی‌ها پیرامون فوتبال کشورمان با امیرحسین اصلانیان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

وضعیت این هفته‌های لیگ را دنبال می‌کنید؟

بله، یک‌ رقابت تنگاتنگ و پرفشاری بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد. سه بازی باقیمانده هم برای پایین جدولی‌ها خیلی حساس است و هم برای این دو تیم. شرایط طوری است که ممکن است هر بازی قهرمان جابه‌جا شود و هردو تیم هم احتمال دارد امتیاز از دست بدهند و نمی‌شود گفت از پیش برنده ‌هستند.

وضعیت پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال خوزستان در حال سقوط است و‌ چیزی برای از دست دادن ندارد و احتمالا انتحاری بازی می‌کند. ابزاری نداشتند که اینجای جدول هستند اما نمی‌شود پرسپولیس را از پیش برنده بدانیم. کادر فنی این جور مواقع به بازیکنانش می‌گوید هر چه دارند، بگذارند و بازیکنان هم این جور مواقع رعایت هیچ چیزی را نمی‌کنند. ممکن است تیم حریف را به چالش بکشند یا حتی باعث اخراج بازیکن تیم مقابل شوند. تیم‌هایی که چیزی برای از دست دادن ندارند دنبال عصبی کردن بازیکنان حریف هستند. متاسفانه یکی از ایرادات کادر فنی پرسپولیس این است که با بچه‌هایش حرف نمی‌زند تا کمترین اعتراض را در زمین داشته باشند.

بازی‌های بعدی پرسپولیس سخت‌تر نیست؟

هر دو تیم مس و شمس‌آذر نشان ‌داده‌اند که سخت گل می‌خورند و در بازی‌های آخرشان خیلی از تیم‌ها را به چالش کشیدند. شمس‌آذر از لحاظ بدنی عملکرد خوبی داشته و مس با کادر جدید واقعا متحول شده است. پرسپولیس باید این تیم‌ها را آنالیز کند.

پرسپولیس در بازی‌های گذشته فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داده؛ علتش چیست؟

یک مقدار مهاجمان پرسپولیس باید بیشتر یکدیگر را درک کنند و از خودگذشتگی بیشتری داشته باشند. این خیلی خوب است که موقعیت می‌سازید حتی اگر هدر بدهید، این خیلی بهتر از این است که اصلا موقعیت درست نشود. اما عیسی و اورونوف یا هر مهاجم دیگر باید درک متقابلی از هم داشته باشند و در کنار از خودگذشتگی از کمترین موقعیت‌ها بهترین استفاده را ببرند و در ادامه منتظر لغزش استقلال باشند. ‌برای پرسپولیس بد است که سه موقعیت داشته باشد و دو گل بزند، اما الان در هر بازی 5 تا 6 تا موقعیت گل ایجاد می‌کنند. در بازی با هوادار عیسی گلش را زده بود و برای گل‌های بعدی می‌توانست باانگیزه‌تر از موقعیت‌ها استفاده کند. دیدید در دقایق آخر ممکن بود هوادار روی یکی، دو‌ موقعیت دروازه پرسپولیس را باز کند و اگر بازی مساوی می‌شد، کار گره می‌خورد.

بازی استقلال مقابل نساجی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال هم کار آسانی در زمین حریف ندارد؛ به هر حال نساجی هم باید از این سه بازی امتیازاتی را به دست بیاورد تا در نقطه‌ای امن قرار بگیرد. حالا نه به اندازه پرسپولیس اما استقلال هم کار دشواری دارد.

درباره حواشی و باز شدن پای بعضی‌ها به پرونده فساد چه صحبتی دارید؟

وقتی رییس فدراسیون مصاحبه می‌کند و می‌گوید رسیدگی به تخلفات از دست من خارج است و به مقامات قضایی معرفی شدند یعنی قطعا یک چیزهایی بوده. یاد لیگ ایتالیا افتادم که قهرمانی یووه را گرفتند و به لیگ پایین‌تر پرتابش کردند! یعنی مقامات لیگ ما آنقدر قدرت دارند که اگر چنین تخلفاتی را دیدند برخورد اینچنینی کنند؟ اگر این کار را انجام دادند که واقعا شاهکار کرده‌اند و باید برای آنها ایستاده دست زد، اما اگر هیچ کاری نکردند یعنی قضیه فراتر رفته و پای ‌خیلی‌ها گیر است و اتفاقی هم رخ نمی‌دهد. من منتظر یک اتفاق بزرگ در خصوص این فساد ثابت شده هستم که از پای تلویزیون تا ایجنت‌ها و مدیران عامل وسط کشیده شده است. منتظرم مقامات قضایی تصمیمات درستی بگیرند و یک اتفاقی رخ بدهد حتی اگر به ضرر سرخابی‌ها باشد.

در سال‌هایی که فوتبال بازی می‌کردی از این اتفاقات دیده‌یا شنیده بودی؟

ندیدم؛ اما از قدیم خاطراتی تعریف می‌شود که مثلا یک بار آقای بهلولی وقتی دید بچه‌های پرسپولیس اعتراض می‌کنند که چرا پنالتی نمی‌گیری؟ جواب داد: ساکت بشید خودم گفتم کی پنالتی ‌می‌گیرم! البته این خاطراتی است که آقای فنونی‌زاده گاهی تعریف می‌کند. البته این صحبت‌ها بیشتر طنز و برای دهه شصت است. الان اعدادی که می‌شنویم که خودش هزینه یک کشور کوچک است! از شوخی گذشته باید مقامات بیایند وسط و پیگیری کنند وگرنه داستان ادامه‌دار می‌شود. چند جا خط گرفتن و صحبتش شده و‌ باید‌ به آن پرداخته شود و اگر تخلفی صورت گرفته، برخورد شود. تیمی که بزرگ‌تر از یوونتوس نیست؛ قهرمانی را آن تیم گرفتند و‌ به لیگ پایین‌تر سقوط کرد. در لیگ ‌ما هم تیمی که تخلف کرده را به لیگ ‌پایین‌تر سقوط بدهند و جریمه شود.

سوال آخر؛ فکر می‌کنید شرایط قهرمانی در لیگ ‌امسال هم مثل اولین دوره لیگ برتر به روز آخر‌ کشیده می‌شود؟

شبیه شده به آن وقت. کادر فنی در آن روز به ما گفت اصلا به نتیجه آنها کاری نداشته باشید. استقلال در آن بازی مقابل ملوان موقعیت‌های زیادی داشت ‌و ما هم ‌خیلی سخت فجر را بردیم. حتی آنها در دقایق آخر یک بار به تیرک ما زدند. ‌جالب اینکه ‌فدراسیون در آن سال مدال‌ها را به انزلی برده بودند و‌ وقتی قهرمان شدیم‌ و‌ گفتیم ‌مدال‌های‌مان‌ کجاست؟‌ گفتند مدال‌ها انزلی است و پیک نمی‌تواند برساند! گفتند تا آخر هفته تقدیم‌تان می‌کنیم؛ ‌اما ۲۰ سال است که گذشته و هنوز هیچ مدالی ندیدیم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها