کد خبر: 583555
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۵:۲۶:۴۹
| |

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

ایران 2 - 6 انگلیس/ تحقیر ایران در گام نخست

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 16:30 روز دوشنبه 30آبان در اولین بازی از گروه B رقابت های جام جهانی به مصاف انگلیس رفت.

ایران 2 - 6 انگلیس/ تحقیر ایران در گام نخست
کد خبر: 583555
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۱۵:۲۶:۴۹

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در رقابت های جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت.

استادیوم: خلیفه

داور: رافائل کلاوس( برزیل) 

کمک داوران: رودریگو کورویرا، دانیل ریکاردو( برزیل)

اخطار: علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی گنجی (تیم ملی ایران)

گل: بلینگهام (34)، ساکا (42 و 61)، استرلینگ (45)، رشفورد (71) و گیریلیش (90) -انگلیس / مهدی طارمی (65و 12+90) -ایران

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند (دقیقه 15- سیدحسین حسینی)- صادق محرمی- احسان حاجی صفی- میلاد محمدی (63- مهدی ترابی)- علیرضا جهانبخش(45- علی قلی زاده)- مرتضی پورعلی گنجی- مهدی طارمی- روزبه چشمی(45- سعید عزت اللهی)- علی کریمی (45- محمد حسین کنعانی زادگان)- مجید حسینی - احمد نورالهی (77- سردار آزمون)

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب تیم ملی انگلیس:

جردن پیکفور، لوک شاو، جان استونز، هری مگوایر (70 - اریک دایر)، کران تریپیر، دکلین رایس، میسون مونت (70 - فیل فودن)، جود بلینگام، بوکایو ساکا (70 - مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (70 - جک گریلیش) و هری کین

سرمربی: ساوتگیت

دقایق حساس:

دقیقه 7: روی شروع مجدد بازی هری کین از جناح راست دروازه اقدام به ارسال توپ کرد که هری مگوایر به توپ نرسید تا خطری جدی از روی دروازه تیم ملی عبور کند.

دقیقه27: ضربه روی پای ساکا را حسینی به راحتی در آغوش کشید و روس زمین خوابید

دقیقه 29: یک و دوی زیبا و تماشایی ساکا و ماونت با ضربه ماونت همراه شد که توپ از کنار دروازه با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه 30: ضربه کرنر از سمت چپ دروازه با ضربه سر مگوایر همراه شد و به شکل خطرناکی به تیردروازه ایران خورد و در نهایت پورعلی گنجی توپ را از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه 45+14: پاس خوب و زیبای حاج‌صفی در حالی که جهانبخش در سمت راست محوطه جریمه انگلیس در فضایی خالی حضور داشت با ضربه بد او و با اختلاف زیاد راهی اوت شد تا نشان دهد وضعیت روحی بازیکنان ایران به هیچ وجه مناسب نیست و آنها اصلا تمرکز لازم را ندارند.

دقیقه 60: سعید عزت الهی با یک شوت از راه دور قصد تهدید دروازه پیکفورد را داشت که توپش با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 5+90: سردار آزمون در حالی که با دروازه بان انگلیس تک به تک بود بهترین موقعیت ایران را به تیر دروازه زد تا آه از نهاد همگان بلند شود.

دقیقه 7+90: ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی با خروج به موقع دروازه بان انگلیس همراه شده و با مشت خود توپ را دور کرد.

شرح گل:

ایران 0-1 انگلیس: دقیقه 34: ارسال شاو روی سر بلینگهام فرود آمد و او در حالی که حسینی تنها نظاره گر این صحنه بود با یک ضربه سر گل اول بازی را به ثمر رساند.

ایران 0-2 انگلیس: دقیقه 42: شوت ناگهانی و زیبای ساکا روی ارسال مگوایر در حالی که ملی پوشان کشورمان معتقد به خطا بودند گل دوم انگلیس را رقم زد.

ایران 0-3 انگلیس: دقیقه 45: ارسال هری کین در حالی که مدافعان ایران کاملا بدون تمرکز بازی می کنند با ضربه نوک پای استرلینگ همراه شده و گل سوم در کمال ناباوری وارد دروازه ملی پوشان ایران شد.

ایران 0-4 انگلیس:دقیقه 61: ضربه ساکا در میان تماشای خط دفاع و دروازه بان ایران به راحتی به گل چهارم انگلیس تبدیل شد.

ایران 1-4 انگلیس: دقیقه 65: سماجت علی قلی زاده در حفظ توپ تنها موقعیت جدی ایران را محیا کرد و طارمی با نوک پا گل زیبایی را وارد دروازه انگلیس کرد.

ایران 1-5 انگلیس: دقیقه 71: مارکوس رشفورد به همراه فودن و گریلیش وارد زمین شدند، توانست روی پاس عرضی هری کین با اولین لمس توپش دروازه ایران را برای پنجمین بار باز کند.

ایران 1-6 انگلیس: دقیقه 90: گریلیش روی توقف مدافعان و در حالی که تصور می کردند بازیکن حریف در آفساید قرار دارد دروازه ایران را برای بار ششم باز کرد.

ایران 2-6 انگلیس: دقیقه 90+12: مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی دومین گل ایران را به ثمر ساند.

حواشی:

*در حالی که سرود ملی جمهوری اسلامی ایران از بلندگوهای ورزشگاه پخش می شد ملیپوشان فوتبال کشورمان سکوت کردند.

*تمام ظرفیت ورزشگاه خلیفه برای حضور تماشاگران، تکمیل شده است.

* در دقیقه 7 علی بیرانوند در برخورد با مجید حسینی از ناحیه بینی دچار شکستی شد و دقایق زیادی به مداوای بینی آسیب دیده او توسط تیم پزشکی پرداخته شد. این در حالی است که تصور می شد بیرانوند باید تعویض شود.

* در نهایت در حالی ک بازی از سر گرفته شده بود بیرانوند با اشاره به روزبه چشمی در خواست کرد توپ را به بیرون بزند تا او را تعویض کنند. شرایط بیرانوند طوری بود که با برانکارد به بیرون زمین منتقل شد. عکس العمل کی روش کنار زمین نیز در نوع خود جالب توجه بود که وقتی دید بیرانوند نمی تواند به بازی ادامه دهد با دو دست روی سر خود کوبید.

* گل سوم تیم ملی انگلیس که به ثمر رسید دیوید بکهام ستاره بی چون و چرای سالهای نه چندان دور فوتبال این کشور و جهان به افتخار تیم ملی کشورش ایستاد و برای آنها دست زد.

* مهدی طارمی بعد از به ثمر رساندن گل توپ را از دورن دروازه انگلیس برداشت و بدون شادی کردن به میان زمین دوید. او بازیکنان تیم ملی رو دور خود جمع کرد و از آنها خواست که فقط تمرکز داشته باشند.

* در دقایق اضافه نیمه دوم داور بازی روی اعتراض پورعلی گنجی به VAR رجوع کرد و اعلام پنالتی کرد.

شرح بازی:

تیم ملی فوتبال ایران در اولین گام مقابل تیم پرقدرت و حرفه ای انگلیس با شکست تحقیر آمیز و سنگین زمین بازی را ترک کرد. شکستی بذر آن از لحظه مصدومیت بیرانوند در وجود بازیکنان ملی پوش ایران کاشته شد. 

مصدومیت بد موقع بیرانوند و نگرانی کی روش کنار زمین نشان از این داشت که سرمربی باتجربه تیم ملی می داند بعد از خارج شدن دروازه بان با تجربه اش و ورود حسینی که تاکنون تجربه حضور در جام جهانی را نداشته است چه سرنوشتی در انتظار تیمش خواهد بود.

تیم ملی در نیمه اول جدا از اینکه ترکیب خوبی برای خط میانی و خط دفاع نداشت بسیار بهم ریخته و بد عمل کرد و شاید تصور اینکه در این 45 دقیقه 3 گل دریافت کند در ذهن کی روش هم نمی گنجید.

آنچه مشخص است کاری که کی روش باید در رختکن انجام می داد تنها به مسائل روحی بر می گشت و فرصتی برای گوشزد کردن مسائل فنی برای مرد پرتغالی ایران موجود نداشت. هر چه که از مسائل فنی باقی مانده بود تنها در ذهن او بود و توانست با تغییراتی که در ترکیب تیمش داد خط میانی و خط دفاع آشفته و پر اشتباهش را کمی بهتر کند. 

بازی اول برای ملی پوشان به هر سختی که بود تمام شد حالا از همین لحظه که سوت پایان بازی زده شده است کی روش وظیفه سختی بر دوش دارد و آن هم پاک کردن ذهن بازیکنانش از آنچه در این بازی اتفاق افتاد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها