کد خبر: 605061
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۱:۴۰:۲۱
| |

روزنامه همشهری:

حتی اگر نسل جدید جمهوری اسلامی را نخواهد می‌‌تواند از طریق قانون آن را تغییر دهد اما برگزاری رفراندوم بی‌معنی است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قبول؛ نسل جدید جمهوری اسلامی را نخواهند. در قانون اساسی ما همه چیز دست خود مردم است. لذا رفراندوم بی معنی است، چون هر آنچه قرار باشد تغییر کند مسیرش مهیاست.

حتی اگر نسل جدید جمهوری اسلامی را نخواهد می‌‌تواند از طریق قانون آن را تغییر دهد اما برگزاری رفراندوم بی‌معنی است
کد خبر: 605061
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۲۱:۴۰:۲۱

روزنامه همشهری درخواست‌ها برای برگزاری رفراندوم را «بی‌معنی» دانست و نوشت: حتی اگر نسل جدید جمهوری اسلامی را نخواهد می‌‌تواند از طریق قانون آن را تغییر دهد.

به گزارش همشهری، ادعای رفراندوم مجدد خطای روشی دارد. فرض کنیم رفراندوم برگزار شود؛ اگر گروه دیگری تشکیک کرد چه؟ این زنجیره کجا متوقف می شود؟ فردا یکی بگوید رای دیروز برای دیروزی هاست، امروز رای گیری مجدد، قبول می کنید؟ اما خطای روشی هم هیچ. سوال کننده احتمالا می داند که تنها حکومتی که در عالم رای مردم برایش حیثیتی است جمهوری اسلامی است. لذا سوال عمیق‌ترش این‌است: «مگر امام نگفت انتخاب پدران ما در زمان طاغوت انتخاب ما نیست؟ پس نسل جدید هم انتخاب پدران خود را نمی خواهند و لذا رفراندوم».

 این روزنامه در ادامه نوشت: اولا از کجا به این شناخت از نسل جدید رسیدید؟ ولی قبول؛ جمهوری اسلامی را نخواهند. بازهم رفراندوم چرا؟ پاسخ در تفاوت بین قانون اساسی طاغوت با قانون اساسی جمهوری اسلامی است. در گذشته راه بر هرگونه اصلاح بسته بود. لذا فرزند حق نداشت خلاف انتخاب پدر انتخاب کند. اما در قانون اساسی ما همه چیز دست خود مردم است. حتی انتخاب رهبری نیز غیر مستقیم دست مردم است و این یعنی در این کشور انتخاب هیچ پدری انتخاب نهایی نیست. تحول که رهبری می گوید برای همین است. آن‌هم تحول مردمی. لذا رفراندوم بی معنی است، چون هر آنچه قرار باشد تغییر کند مسیرش مهیاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • اسلامیت مهدویت ارسالی در
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

    اینی که از طرف روزنامه مینویسی و نظر میدی، خودت فهمیدی که چی گفتی و چی نوشتی ؟
    تو کی هستی که با این حرف ها داری میگی ، امام نمیدانست .
    این چنین روزنامه ها و سایت ها که بر پایه های نظام ضربه می‌زنند قوه قصاییه باید ورود کند و متخلفین را هم مجازات کند...
    قبل از اینکه ،مردم بخواهند خودجوش وارد عمل شوند .

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها