سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان:

منکر تیراندازی به مردم در جمعه سیاه زاهدان نیستیم/ در حادثه زاهدان با یک درگیری مسلحانه و یک جنگ شهری طرف بودیم

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه جمعه سیاه زاهدان نهایت خویشتن‌داری از جانب پلیس صورت گرفت تا تیراندازی سمت مردم صورت نگیرد، اما افراد مسلحی در جمعیت حضور داشتند که موجب ایجاد درگیری شدند و ما هم انکار نمی‌کنیم که در خیابان‌های منتهی به محل نماز افرادی تیر خوردند.

منکر تیراندازی به مردم در جمعه سیاه زاهدان نیستیم/ در حادثه زاهدان با یک درگیری مسلحانه و یک جنگ شهری طرف بودیم
کد خبر: 578669
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۳:۵۹:۳۶

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در نشت خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در تشریح عملکرد انتظامی استان از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در زمینه شناسایی اشرار در سطح استان ۱۱۴ شرور مسلح سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته و ۱۴ شرور معروف در این مدت به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش انتخاب، بخش هایی از اظهارات سردار طاهری را در ادامه می خوانید:

*در این مدت ۶۶۲ متهم حامل سلاح غیرمجاز در استان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

*از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۱۲۷ سلاح غیرمجاز در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت ۱۳ باند قاچاق سلاح و مهمات در استان منهدم شده است.

*امسال ۷۰۱ مورد تیراندازی در استان صورت گرفته که در ۴۱۴ مورد آن عوامل شناسایی و دستگیر شده‌اند و برخورد جدی با این افراد در دستور کار پرسنل انتظامی استان قرار دارد و اشد مجازات در انظار این افراد خواهد بود.

*در زمینه دستگیری اراذل و اوباش از ابتدای سال تاکنون ۱۵۳ نفر دستگیر شده‌اند و برخی از عوامل تاثیرگذار در حوادث اخیر استان نیز در این راستا شناسایی شده‌اند که به زودی دستگیر خواهند شد.

*در تشریح جزئیات حوادث جمعه سیاه زاهدان متاسفانه سخنرانی و بیاناتی توسط برخی افراد مطرح شد که فضای استان را ملتهب کرد و در کنار آن دشمنان برنامه‌ریزی کردند تا افرادی را مسلح و سازماندهی کنند و حوادث جمعه را رقم بزنند.

*بعد از نماز جمعه زاهدان شاهد بودیم که حوادث تلخی رخ داد و برخی مطرح کردند که اغتشاش بوده، اما در واقع یک درگیری مسلحانه رخ داد و از همان لحظه اول افراد مسلح سمت کلانتری هجوم بردند و پنج نفر از همکاران ما را مجروح کردند که دو نفر از آن‌ها به ضرب گلوله مجروح شدند.

*همین امر نشان دهنده ماهیت حوادث روز جمعه است که در واقع اغتشاش تنها نبوده و ما با یک هجمه چند صد نفری سمت کلانتری مواجه بودیم و اینکه مطرح می‌شود افراد معترضی در میدان به درب کلانتری مشت و لگد می‌زدند دور از واقعیت است که تصاویر حادثه نیز در رسانه‌ها منتشر شده است.

*در صحنه حادثه حمله به کلانتری نهایت خویشتن‌داری از جانب پلیس صورت گرفت تا تیراندازی سمت مردم صورت نگیرد، اما افراد مسلحی در جمعیت حضور داشتند که موجب ایجاد درگیری شدند و ما هم انکار نمی‌کنیم که در خیابان‌های منتهی به محل نماز افرادی تیر خوردند.

*شناسایی و دستگیری عوامل مسلح این حوادث همچنان ادامه دارد و در این زمینه تاکنون تعدادی نیز دستگیر شده‌اند، اما تا مراحل قضائی پرونده آن‌ها طی نشود ما مجاز به پخش اعترافات آن‌ها نیستیم مگر در موارد خاصی که به تشخیص مراجع ذیصلاح انتشار می‌یابد.

*به عبارتی می‌توان گفت ما در روز جمعه با یک درگیری مسلحانه و یک جنگ شهری طرف بودیم چرا که به سرعت به دیگر نقاط شهر سرایت کرد و به عبارتی شروع از محل کلانتری بود، اما تداوم داشت و ما شاهد بودیم تا شب تعدادی از همکاران از سپاه و بسیج به شهادت رسیدند.

*ما در اطراف مصلی و مسجد با افراد مسلح طرف بودیم که شناسایی دقیق این افراد و جزئیات حادثه همچنان در حال بررسی و کارشناسی است و همه دستگاه‌ها به جد این موضوع را دنبال می‌کنند که پس از تکمیل اطلاعات قطعاً از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

*در جریان این حوادث افرادی به سرقت از مغازه‌ها و تخریب اموال عمومی اقدام کردند که در این راستا تعداد زیادی بازداشت شدند و تحقیقات از آن‌ها به عمل آمد و افرادی که خیلی محرک نبودند و نقش جدی نداشتند در همان ساعات اولیه آزاد شدند و افرادی که در حال حاضر بازداشت هستند کسانی بوده‌اند که ماهیت اقدامات مجرمانه آن‌ها به اثبات رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها