کد خبر: 576173
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۰۸:۵۴:۰۳
| |

کیهان خواستار فیلتر دائمی پیام‌رسان‌های خارجی شد

کیهان نوشت: راه نفوذ دشمن با باید با استقلال فضای مجازی و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی بست.

کیهان خواستار فیلتر دائمی پیام‌رسان‌های خارجی شد
کد خبر: 576173
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ۰۸:۵۴:۰۳

کیهان در گزارش یک امروز خود خواستار فیلتر دائمی پیام‌رسان‌های خارجی از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ شد و بر تقویت پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد.

به گزارش کیهان، یکی از بسترهای مهم و حربه‌هایی که همواره دشمن برای اثرگذاری در جامعه ما و همچنین زمینه‌سازی یا دامن زدن به اغتشاش‌ها روی آن حساب ویژه باز کرده است، فضای مجازی رها‌شده در کشورمان است.نگاهی به محتوای ارائه شده در شبکه‌هایی همچون تلگرام و اینستاگرام که به راحتی در دسترس کودک و نوجوان و جوانان و خانواده‌ها قرار دارد مواردی همچون ترویج خشونت، ترویج بی‌دینی، فروش سلاح و مشروبات و ترویج بی‌بند و باری و فحشا و پر و بال دادن به شبکه‌های ویرانگر قمار و شرط‌بندی و همچنین ترویج فرهنگ خودنمایی و و فرهنگ سگ‌پروری و دوری از ازدواج و فرزند‌آوری... تنها نمونه‌هایی از سوغات این شبکه‌های اجتماعی غیر متعهد برای نسل جوان و خانواده‌های ایرانی است.

در ادامه این گزارش بر فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها بر بستر اینستاگرام و ضرر آنها با فیلتر شدن آن اذعان اما تاکید شده است: اگر قطعاً فعالیت‌های اقتصادی مجازی در فضایی مطمئن و متعهد و پاسخگو همچون شبکه‌های داخلی شکل بگیرد هم خریدار و هم فروشنده با خیال راحت‌تر فعالیت می‌کنند و این کسب و کارها با رونق بیشتری رو‌به‌رو خواهند شد. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در فضای بیگانه که ممکن است به دلایلی همچون اتفاقات این روزها به اجبار متوقف و مختل شود منطقی نیست.

نویسنده در ادامه نوشته است: عقل حکم می‌کند که هر چه بیشتر و سریع‌تر به سمت ارتقای توان داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و استقلال در فضای مجازی حرکت کنیم. طی روزهای اخیر با محدودیت‌های ایجاد شده برای پیام‌رسان‌های خارجی باز هم موج استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد شده و بسیاری از افراد یک یا چند نمونه از پیام‌رسان‌های ایرانی را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما کم توجهی مسئولان دولت قبل در حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و عدم حرکت در مسیر استقلال مجازی باعث شده است که با وجود همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در حوزه پیام‌رسان‌های، با سطح مطلوب و مورد انتظار فاصله داشته باشیم و نیاز مردم به طور کامل یا مطلوب پاسخ داده نشود.

کیهان در پایان از دولت رییسی خواسته اشتباه دولت قبل تکرار را نکند و در کنار توجه به لزوم مدیریت فضای رها شده مجازی، پای کار حمایت از پیام‌رسان‌های بومی بیایند و با حرکت در مسیر استقلال فضای مجازی و کمک به تحقق شبکه ملی و امن اطلاعات راه نفوذ دشمن از این مسیر را سد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مهدی ارسالی در
    یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

    این آقای حسین شریعتمداری قرون وسطایی فکر میکنه امروزه عصر ارتباطات است. 😊

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

    خدایی وقتی دلیل اعتراضات رو رسانه ها و پیام رسانا میدونین چی میشه به شما ها گفت ؟ شما دیگه کلا کرکره ها رو دادین پایین ،امیدوارم خداوند یه عقلی به شما بده یه پولی به ما ...،خدایی خودتونو به روز کنین این چیزا که مینویسین یه کم خنده دار نیست ؟البته فقط دارم بهتون توصیه میکنم خود دانید.

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

    آقای شریعتمداری
    آیا این فضای بی بندوبار مجازی فقط برای ضربه زدن به انقلاب و دشمنی با مردم ایران خلق شده؟ مردم سایر کشورهای آزاد دنیا از این دشمنی بی بهره هستند؟ مردم سایر کشورها در معرض خطر مطالب مندرج در این سایتها و اپلیکیشن ها قرار ندارند ؟ مردم در سایر کشورها عقل تشخیص ندارند و دیگران برایشان تصمیم می گیرند ؟ یا به ایشان اجازه انتخاب و مسئولیت خیر و شر هر انتخاب بر عهده خودشان داده شده است؟ آیا به مردم سایر کشورها هم تحکم میشود از چه پیام رسانی استفاده کنند یا حق انتخاب دارند ؟ آیا مردم سایر کشورهای دنیا هم مثل ما نیاز به قیم دارند که برایشان تصمیم بگیرند ؟ یا قانون ، تکرار می کنم قانون حاکم است ؟ لطفاً بصورت مستدل و با مدرک راهنمایی کنید تا من و امثال من از گمراهی خارج شویم ( لطفاً کره شمالی و چین و روسیه را داخل پرانتز بگذارید )
    در این شرایط گل و بلبل اقتصادی آیا شایسته است با فیلتر کردن اپلیکیشن هایی که ممر درآمد قشر عظیمی از مردم است شرایط را برای ما سخت تر و سخت تر کنید؟ یا هدف وسیله را توجیه می کند؟!!!

    آب از سرچشمه گل آلوداست . با بگیر و ببند و سانسور و فیلتر کردن هرگز نمی توانید جلوی اشتیاق و هیجان نسل جوان برای دانستن و انتخاب روش زندگی را بگیرید و اطلاعات را مهندسی شده دراختیار آنها قرار دهید و قیم مآبانه به آنها تحکم کنید که چه بخوانند و چه ببینند و چه بگویند و چه بپوشند و چه کار که موافق طبع شماست انجام بدهند و چنانچه هرکار که موافق طبع و سلیقه ی شما نیست را انجام دهند آنها را تحت عنوان عامل نفوذی دشمن برای براندازی و اغتشاش و غیره خوانده و ایشان را مستحق اشد مجازات بدانید و همچنین فقط فضای مجازی را عامل بی بندوباری و اعتراض دانسته و مسئولین نظام را معصوم بنمایانید و عملکرد ایشان را لایق تشویق .

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها