امیر حسین‌آبادی، وکیل مصطفی تاجزاده، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نحوه بازداشت تاجزاده اصولی نبود/ وضعیت جسمانی تاجزاده نیاز به رسیدگی‌های دقیق‌تری دارد/ تاجزاده هیچ انتظاری برای رسیدگی خارج از قانون و مقررات نسبت به خود ندارد

با وجود دستور دادگاه مبنی بر ضرورت حضوری بودن ملاقات با آقای تاجزاده برای تنظیم وکالت‌نامه، این امر محقق نشد/ غیر از سه مورد تماس تاجزاده با خانواده‌اش او تاکنون قادر نبوده ملاقاتی با وکلا و خانواده خود داشته باشد/ بیست روز است موکلم روزه‌دار است، این طبیعی‌ترین شکل ممکن برای اعتراض شخص بازداشتی به وضعیت خود است

یکی از وکلای تاجزاده از تازه‌ترین تلاش‌ها برای رسیدگی به وضعیت جسمانی او در زندان و روند پیگیری پرونده در دادگاه خبر داد.

نحوه بازداشت تاجزاده اصولی نبود/ وضعیت جسمانی تاجزاده نیاز به رسیدگی‌های دقیق‌تری دارد/ تاجزاده هیچ انتظاری برای رسیدگی خارج از قانون و مقررات نسبت به خود ندارد
کد خبر: 568245
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۸:۳۰:۰۰

امیر حسین‌آبادی، یکی از وکلای سیدمصطفی تاجزاده، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره چرایی روزه‌داری و عدم شرکت موکلش در دادگاه توضیحاتی ارائه کرد.

حسین‌آبادی درباره آخرین وضعیت تاجزاده به اعتمادآنلاین گفت: با اینکه من هنوز نتوانسته‌ام ملاقاتی با آقای تاجزاده داشته باشم، اما ظاهراً آقای پوربابایی توانسته روز گذشته با نامه‌ای که از دادگاه گرفته بود، جهت ملاقات با ایشان به زندان رود. هر چند علی‌رغم دستور دادگاه مبنی بر ضرورت حضوری بودن ملاقات با آقای تاجزاده برای تنظیم وکالت‌نامه، این امر محقق نشد.

او افزود: موکلم روز گذشته با اشاره به اینکه قرار بر کابینی بودن ملاقات آن هم با وکیل خودش نبوده است، از حضور در کابین ملاقات انصراف داد و به زندان بازگشت.

حسین‌آبادی ادامه داد: شرط آقای تاجزاده در چندین نوبتی که بازداشت شده است، آن‌قدر بازگو شده است که بعید می‌دانم کسی از دلیل اعتراض او بی‌اطلاع باشد. در واقع، آقای تاجزاده از چندین سال پیش شکایتی از یکی از مقامات کشور مطرح کرده‌اند که هنوز هیچ رسیدگی‌ای به آن نشده و حتی آن مقام مسئول احضار هم نشده است. آقای تاجزاده نیز اعلام کرده تا زمانی که به شکایت قدیمی‌اش در این باره رسیدگی نشود، هیچ‌گونه بازجویی پس نخواهد داد. اعتراض دیگری که آقای تاجزاده دارد، به نحوه بازداشتش است. اینکه در ساعتی غیرمتعارف تعداد کثیری مامور به منزل ایشان بروند و به آن شکلی که بازگو شد، موکلم را بازداشت کنند، اصولی نیست.

او افزود: قانون تنها در صورتی بازداشت متهم را در ساعات غیرمتعارف مجاز می‌داند که بیم فرار او باشد؛ مثلاً اگر جنایتی سنگین اتفاق افتاد، شب هم می‌توان به منزل متهم رفت و ضمن بازداشت، بازرسی‌های لازم را انجام داد.‌ البته ممکن است قاضی تفسیر کند که از دید او همین مسأله بوده، ولی اینکه تا چه حد این تفسیر متعارف باشد، جای تامل بیشتری دارد.

وکیل تاجزاده بیان کرد: غیر از سه مورد تماس آقای تاجزاده با خانواده‌اش، تاکنون وی قادر نبوده که هیچ ملاقاتی با وکلا و خانواده خود داشته باشد و چنان‌که من مطلع شدم، بیستمین روزی است که موکلم روزه‌دار است. این طبیعی‌ترین شکل ممکن است که شخص بازداشتی به وضعیت خود معترض باشد و تلاش کند اعتراض خود را از هر طریقی که می‌تواند نشان دهد.

او گفت: آقای تاجزاده تاکنون در هیچ دادگاهی حاضر به دفاع از خود نشده و در دور پیشین، ۷ سال حبس متحمل شده است. یکی از بارزترین شکل اعتراض ایشان هم این بوده که برای دفاع در دادگاه‌ها حاضر نشده و حتی اقدام به تجدیدنظر خواهی نیز نکرده است.

حسین‌آبادی همچنین در خصوص وضعیت جسمانی تاجزاده گفت: از نظر رسیدگی پزشکی، بهتر است رسیدگی‌های دقیق‌تری توسط پزشکان بیرون از زندان انجام شود. آقای تاجزاده هیچ انتظاری برای رسیدگی خارج از قانون و مقررات نسبت به خود ندارد.

او در پایان درباره اقداماتی که وکلا می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط بیماری آقای تاجزاده انجام دهند، گفت: با توجه به اینکه هنوز هیچ بازجویی، محاکمه و حتی ملاقاتی با ایشان انجام نشده، مسئولان زندان خودشان باید تشخیص دهند که اگر ضرورتی بر معالجه موکلم در بیرون زندان است، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهند. همسر ایشان هم ضمن ابراز نگرانی مدام با کارشناسان پرونده در تماس بوده و این مسائل را به آنها یادآور شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها