کد خبر: 609672
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۰۹:۲۳:۴۰
| |

تکذیب حمله قلبی اردوغان

شب گذشته اخباری از بستری شدن اردوغان در بیمارستان به دلیل سکته قلبی و وخیم بودن حال وی در رسانه ها منتشر شده بود.

تکذیب حمله قلبی اردوغان
کد خبر: 609672
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۰۹:۲۳:۴۰

آژانس مبارزه با اطلاعات نادرست که زیر نظر اداره ارتباطات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تأسیس شده است، اخبار در مورد حمله قلبی و بستری شدن وی در بیمارستان را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، این آژانس در صفحه توئیتر خود نوشت که ادعاهای مربوط به حمله قلبی و بستری شدن رئیس جمهور اردوغان در بیمارستان صحت ندارد.

در این پست آمده است که رئیس جمهور در اولین مراسم بارگیری سوخت هسته ای در نیروگاه هسته ای آکویو که روز پنجشنبه از طریق یک لینک ویدیویی زنده برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

ارکان کاندمیر معاون رئیس حزب عدالت و توسعه گفت که اردوغان با لغو جلسات روز چهارشنبه، اکنون برنامه خود را برای روز پنجشنبه نیز لغو کرده است. کاندمیر گفت اردوغان روز پنجشنبه از طریق لینک ویدیویی در مراسمی در نیروگاه هسته ای آکویو در استان مرسین جنوبی شرکت خواهد کرد.

او در توییتر خود نوشت: «کمپین انتخاباتی مرسین ما نیز قرار است در تاریخ آینده برگزار شود.

معاون رئیس جمهور فواد اوکتای ادعاها مبنی بر وخیم بودن وضعیت سلامت رئیس جمهور را رد کرد. اوکتای با بیان اینکه اردوغان به انجام وظایف خود ادامه خواهد داد، گفت: "وضعیت سلامت رئیس جمهور واقعا خوب است. ما دائما با او در تماس هستیم."

اداره ارتباطات ریاست جمهوری نیز ادعاها مبنی بر سکته قلبی رئیس جمهور را رد کرد. فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات نیز در توییتی که روز چهارشنبه منتشر کرد، این ادعاها را رد کرد و نوشت: ما قاطعانه چنین ادعاهای بی اساس را در مورد سلامت رئیس جمهور اردوغان رد می کنیم. رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم افتتاحیه نیروگاه اتمی فردا شرکت خواهد کرد. هیچ اطلاعات نادرستی نمی تواند این واقعیت را که مردم ترکیه در کنار رهبر خود ایستاده اند خدشه دار کند.

خبرگزاری آناتولی نیز این اخبار را ادعاهای بی اساس و کذب خواند.

شب گذشته اخباری از بستری شدن اردوغان در بیمارستان به دلیل سکته قلبی و وخیم بودن حال وی در رسانه ها منتشر شده بود

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه نیز در واکنش به این ادعاها گفته است که برخی از رسانه های خارجی «اخبار کذب غیراخلاقی» درباره سلامت رئیس جمهور منتشر می کنند. چلیک در توییتر خود نوشت: رئیس جمهور ما در حال انجام وظیفه است، پس از کمی استراحت برنامه های خود را به همین ترتیب ادامه خواهد داد. وی همچنین از آرزوهای خوب ارسال شده از سراسر جهان تشکر کرد.

اردوغان روز چهارشنبه  یک مصاحبه مطبوعاتی خود را به دلیل معده درد رها کرد و بعد از آن اعلام شد که کمپین های انتخاباتی وی نیز برای روز چهارشنبه لغو شده است. وی در پیامی در توئیتر گفت: "طبق توصیه پزشکان استراحت خواهم کرد. فواد اوکتای معاون رئیس جمهور در برنامه های من که قرار است برای امروز برگزار شود، شرکت خواهد کرد."

رئیس جمهور قرار بود در مراسم افتتاحیه مختلف در استان های مرکزی کریکاله، یوزگات و سیواس شرکت کند و در جمع مردم سخنرانی کند.

اردوغان از سال ۲۰۰۳ در قدرت بوده و تا سال ۲۰۱۴ به عنوان نخست وزیر و سپس به عنوان رئیس جمهور خدمت کرده است. او شخصیتی بحث‌برانگیز بوده است و دولتش با انتقاد گروه‌ها و افراد مختلف در مورد موضوعاتی مانند آزادی بیان و نقض حقوق بشر مواجه بوده است.

در صورت مرگ رئیس جمهور

بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورت مرگ رئیس جمهور، رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه تا انتخاب مجلس جدید در این سمت خواهد بود. قانون اساسی می گوید که در صورت غیبت رئیس جمهور به دلیل بیماری، مسافرت و در صورت خالی ماندن ریاست جمهوری بر اثر فوت یا استعفا یا به هر دلیل دیگر رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه به عنوان سرپرست ریاست جمهوری خدمت می کند و تا زمانی که رئیس جمهور وظایف خود را از سر گیرد، یا رئیس جمهور جدید انتخاب شود، از اختیارات رئیس جمهور برخوردار است».

پزشکان اردوغان پس از انجام عمل جراحی معده در سال ۲۰۱۲، ابتلای وی به سرطان را رد کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها