کد خبر: 584000
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۷:۴۴
| |

نگرانی آمریکا از حملات ترکیه به شمال عراق

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن ابراز نگرانی نسبت به حملات اخیر ترکیه در شمال سوریه و عراق اعلام کرد، حملات هوایی اخیر ترکیه در شمال سوریه امنیت نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کند.

نگرانی آمریکا از حملات ترکیه به شمال عراق
کد خبر: 584000
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۰۹:۰۷:۴۴

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: حملات هوایی اخیر ترکیه در سوریه امنیت نیروهای آمریکایی را که در سوریه با شرکای محلی برای شکست داعش و تضمین نگهداری بیش از ۱۰ هزار داعشی بازداشت شده در سوریه همکاری می‌کنند، مستقیما تهدید می‌کند و تشدید اوضاع، سال‌ها پیشروی علیه تروریست‌های داعش را به خطر انداخته است.

به گزارش ایسنا، پنتاگون افزود: علاوه بر این، اقدامات نظامی هماهنگ نشده حاکمیت عراق را تهدید می‌کند و آرامش فوری اوضاع برای حفظ تمرکز بر ماموریت شکست داعش و تضمین امنیت نیروهای آمریکایی ضروری است.

پنتاگون ضمن محکوم کردن کشته شدن غیرنظامیان در ترکیه و سوریه نسبت به وجود اطلاعاتی درباره "هدف قرار دادن عمدی زیرساختهای غیرنظامی" ابراز نگرانی کرد.

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد: ما خواستار توقف تنش هستیم و نگرانی‌های امنیتی مشروع ترکیه را به رسمیت می‌شناسیم. ما به بحث و گفت‌وگو درباره حفظ ترتیبات آتش‌بس با ترکیه و شرکای محلی خود ادامه خواهیم داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها