کد خبر: 606528
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۰:۵۴:۲۷
| |

فیلم «جنگ جهانی سوم» لو رفت و قاچاق شد

نسخه غیرقانونی جنگ جهانی سوم منتشر شد.

فیلم «جنگ جهانی سوم» لو رفت و قاچاق شد
کد خبر: 606528
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۰:۵۴:۲۷

در حالی که فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» آخرین ساخته هومن سیدی، یکی از گزینه‌های اکران عید فطر سینماها بود اما نسخه قاچاق آن در فضای مجازی در حال انتشار است.

به گزارش سازندگی پس از انتشار نسخه قاچاق فیلم «برادران لیلا» حالا نوبت به یکی دیگر از آثار سینمای ایران در سال‌های اخیر رسیده.

فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی که در جشنواره‌های معتبر خارجی با اقبال مواجه ‌شده ‌بود پیش از اینکه فرصت اکران در سینماهای کشور را به دست آورد توسط کانال‌های تلگرامی و سایت‌های غیرمجاز به اشتراک گذاشته شده و کیفیت‌های مختلف آن از ۲۴۰p تا ۱۰۸۰p در دسترس مخاطبان است. 

دو روز پیش نماوا اعلام کرد، قرارداد اکران این فیلم به شورای صنفی ارائه‌ شده است. یک روز پس از این خبر نسخه باکیفیت «جنگ جهانی سوم» قاچاق شد و حالا در دسترس است. با اینکه وضعیت این فیلم با «برادران لیلا» تفاوت داشت و دست‌اندرکاران آن فیلم می‌دانستند، نسخه قاچاق آن پس از انتشار از سوی پخش کننده خارجی در اختیار تماشاگران ایرانی هم قرار خواهد گرفت و چند ماه پیش از آن سعید روستایی در صفحه شخصی‌اش اعلام کرده بود که به‌زودی فیلم را با تماشاگران ایرانی خواهد دید اما در نهایت «جنگ جهانی سوم» هم سرنوشتی مانند همان فیلم پیدا کرد. 

زمزمه‌هایی درباره مخالفت برخی از مدیران سازمان سینمایی با اکران این فیلم به خاطر مواضع اخیر هومن سیدی هم شنیده می‌شد که البته تایید نشد و پخش کننده هم خبر از تلاش برای اکران آن در عید فطر داده بود. دست‌اندرکاران فیلم و نماآوا از شب گذشته در حال بلاک کردن نسخه‌های قاچاق فیلم هستند تا از انتشار گسترده آن جلوگیری کنند. اما این تلاش‌ها به طور موقتی ممکن است مانع از توزیع فیلم شود اما با گذشت یکی دو روز نسخه قاچاق به شکل قارچ‌مانند از تلگرام و اینستاگرام سر در خواهد آورد و این تلاش‌ها مسمرثمر نخواهد بود. خبر انتشار نسخه قاچاق هم آنقدر دست‌به‌دست شده که حالا همه متوجه انتشار غیرقانونی شدند و مشتاقان تماشای فیلم در پی دسترسی به این نسخه هستند. 

این فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار هم انتخاب شده بود که البته هیچ موفقیتی در این زمینه کسب نکرد و در میان پنج فیلم آخر این رقابت هم نبود. برای حضور در اسکار فیلم باید در ایران اکران می‌شد. تهیه کننده اکران یک هفته‌ای با ظرفیت محدود را در یکی از سینماهای تهران برای آن ترتیب داد تا بتواند مجوز ورود به اسکار را دریافت کند. این فیلم جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز و بهترین بازیگر مرد این جشنواره را کسب کرد. اما پس از این جشنواره با وجود شرکت در چند جشنواره جهانی موفقیتی برای این فیلم حاصل نشد.

 خلاصه داستان: شکیب یک کارگر روزمزد میانسال بی‌خانمان است که همسر و پسرش را سال‌های پیش در یک زلزله از دست داده و تاکنون با این امر کنار نیامده است. او در طی چند سال گذشته، با یک زن روسپی ناشنوای جوان به نام لادن رابطه برقرار کرده است. محل ساخت‌وسازی که او امروز در آن کار می‌کند، معلوم می‌شود که صحنهٔ فیلمی دربارهٔ جنایات آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم است. و شکیب به دلیل شباهت عجیبش به هیتلر به عنوان جایگزین بازیگر قبلی انتخاب می‌شود و خانهٔ بزرگی به او داده می‌شود و لادن با متوجه شدن این موضوع از او برای حل مشکلی کمک می‌خواهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها