کد خبر: 653501
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۲:۳۳
| |

اعتماد گزارش داد:

اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی از نتیجه انتخابات تهران؛ آرای باطله ۴۰ درصد است؟

روزنامه اعتماد نوشت: عدم شفافیت وزارت کشور باعث شده تا بازار گمانه‌زنی‌ها درباره آرای باطله در تهران داغ شود. در حالی که برخی از مشارکت حدود 40 درصدی رای باطله‌ها در حوزه انتخابیه تهران خبر می‌دادند، خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نوشت: «شنیده‌های مهر حاکی از آن است که آرای باطله فقط کمتر از ۱۲ درصد کل آرای ماخوذه در این حوزه را شامل می‌شود.»

اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی از نتیجه انتخابات تهران؛ آرای باطله ۴۰ درصد است؟
کد خبر: 653501
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۲:۳۳

روزنامه اعتماد از اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی نتیجه آرای انتخابات مجلس در تهران گلایه کرده است.

به گزارش اعتماد، در بخشی از این گزارش آمده است: با این حال وزارت کشور همچنان از اعلام آمار مشارکت در استان تهران و حوزه انتخابیه تهران، امتناع می‌کند؛ چرا که طبق روال مرسوم، از ساعاتی بعد از آغاز روند رای‌گیری، وزارت کشور هر چند ساعت، میزان مشارکت را منتشر می‌کرد که در این انتخابات، وزارت کشور در بدعتی جدید از این کار خودداری کرد.

همین عدم شفافیت وزارت کشور باعث شده تا بازار گمانه‌زنی‌ها درباره آرای باطله در تهران داغ شود. در حالی که برخی از مشارکت حدود 40 درصدی رای باطله‌ها در حوزه انتخابیه تهران خبر می‌دادند، خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نوشت: «شنیده‌های مهر حاکی از آن است که آرای باطله فقط کمتر از ۱۲ درصد کل آرای ماخوذه در این حوزه را شامل می‌شود.» با این حال وزارت کشور که در پایین‌ترین سطح اطلاع‌رسانی و شفافیت پیرامون انتخابات به سر می‌برد، نه آرای باطله 40 درصدی را تایید و تکذیب کرد و نه آمار زیر 12 درصدی را.

اما مشخص نیست که وزارت کشور به چه علت آماری از مشارکت‌کنندگان تهرانی منتشر نمی‌کند؛ چرا که هم رای‌دهندگان به صورت آنلاین ثبت می‌شوند و هم آمار تعرفه‌های استفاده شده مشخص هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

    عجبا !

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها