کد خبر: 589151
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۲۱:۲۹:۰۸
| |

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد:

تقریبا یک سوم جمعیت اوکراین تاکنون رانده شده‌اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد از رکورد جدید شمار پناهندگان در سال جاری میلادی خبر داده و دلیل اصلی آن را جنگ اوکراین و افزایش شمار آوارگان و پناهجویان اوکراینی دانست.

تقریبا یک سوم جمعیت اوکراین تاکنون رانده شده‌اند
کد خبر: 589151
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۲۱:۲۹:۰۸

طبق گزارش سازمان ملل متحد امسال بیش از هر زمان دیگری پناهجو در جهان وجود داشته و صدها میلیون نفر در سراسر دنیا به دنبال حمایت در کشورهای دیگر هستند و این یک رکورد غم انگیز است.

به گزارش تسنیم، به نقل از "ان تی وی" آلمان، بر اساس گزارش سازمان ملل، تعداد افرادی که از جنگ، درگیری و آزار و اذیت در سراسر جهان فرار می کنند، هرگز بیشتر از امروز نبوده است. بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تعداد افرادی که به اجبار آواره شده اند در حال حاضر حدود 103 میلیون نفر است.

این تعداد شامل پناهندگان، پناهجویان، آوارگان داخلی و سایر افراد آسیب پذیر است. در مقایسه با سطح پایان سال 2021، این بدان معناست که اکنون 13.6 میلیون نفر بیشتر از یک سال قبل فرار می کنند که افزایش 15 درصدی را نشان می دهد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل همچنین اعلام کرد که این عدد غیرقابل تصوری است که ده سال پیش هیچ کس انتظار ان را نداشت. دلیل اصلی افزایش سریع پناهجویان در سال جاری، تهاجم روسیه به اوکراین است.

یک سخنگوی این نهاد بین لمللی گفت که در ماه های اول این جنگ شاهد سریع ترین رشد بحران آوارگی از زمان جنگ جهانی دوم بودیم. همراه با بدتر شدن شرایط اضطراری در کشورهای آفریقایی، افغانستان و سایر مناطق، این امر باعث شده است که تعداد پناهندگان به بالای 100 میلیون برسد.

بر اساس ارزیابی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، تقریبا یک سوم جمعیت اوکراین تاکنون رانده شده اند. این تقریباً هشت میلیون اوکراینی است که به عنوان پناهنده در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و بیش از 6.5 میلیون نفر در کشور خود آواره هستند.

البته تمایل به کمک به ویژه در کشورهای همسایه اوکراین و همچنین در آلمان همچنان زیاد است. با این حال، بحث در مورد پذیرش پناهندگان، مسئولیت ها و کمبود ظرفیت به طور فزاینده ای داغ و تند می شود. آژانس پناهندگان سازمان ملل هشدار داد: اما اکنون که زمستان در راه است و انتظار می‌رود اوکراینی‌های بیشتری از کشورشان فرار کنند، زیرا زیرساخت‌های آنجا به طور سیستماتیک بمباران می‌شود، همچنان به حمایت فوری نیاز است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها