کد خبر: 638456
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۰۳:۰۰:۰۰
| |

خاطره چندش‌آور ناصرالدین شاه قاجار از سفر به آلمان!

ناصرالدین شاه قاجار در خاطرات خود از سفر به آلمان نوشته است: همینطور که راه می‌رفتم به امین‌السلطان گفتم ببین اینجا چقدر تمیز است، اگر اردو اینجا بود تمام اینجا کثافت و گه بود، این حرف را که زدم راه می‌رفتم و زمین را نگاه می‌کردم، رسیدم به زیر درختی دیدم سنده بزرگی اینجاست!

خاطره چندش‌آور ناصرالدین شاه قاجار از سفر به آلمان!
کد خبر: 638456
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۰۳:۰۰:۰۰

سومین سفر ناصرالدین شاه به اروپا در فروردین سال 1268 شمسی آغاز شد؛ او در این سفر ابتدا به روسیه رفت و سپس عازم کشورهای آلمان، هلند، بلژیک، انگلستان و فرانسه شد.

به گزارش فرادید، این خاطره مربوط به روز سه‌شنبه 22 مرداد سال 1268 شمسی است؛ در آن زمان، ناصرالدین‌شاه در جریان بازگشت از سفر فرنگ در شهر بادن‌بادن آلمان به سر می‌برد.

بعد از ظهر بیرون آمدیم توی شهر بادن‌بادن خیلی گردش کردیم، قدری هم لب رودخانه در مهمانخانه‌ها پیاده شده با امین‌السلطان و پیشخدمت‌ها راه رفتیم، کنار رودخانه سبز و چمن و پر از گل بود.

همینطور که راه می‌رفتم به امین‌السلطان گفتم ببین اینجا چقدر تمیز است، اگر اردو اینجا بود تمام اینجا کثافت و گه بود، [ولی] اینجا اگر کسی بریند می‌گیرند و حبس می‌کنند، این حرف را که زدم راه می‌رفتم و زمین را نگاه می‌کردم، رسیدم به زیر درختی دیدم سنده بزرگی اینجاست، داد کردم و گفتم همه جا اینطور است و همه انسانند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها