کد خبر: 632831
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۱۰:۰۰
| |

آمار عجیب آلزایمر در ایران؛ هر 7 دقیقه یک نفر آلزایمر می‌گیرد

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران گفت: در جهان هر سه ثانیه و در ایران هر هفت دقیقه، یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود.

آمار عجیب آلزایمر در ایران؛ هر 7 دقیقه یک نفر آلزایمر می‌گیرد
کد خبر: 632831
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۱۰:۰۰

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با بیان اینکه در جهان هر سه ثانیه و در ایران هر هفت دقیقه، یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شود، در عین حال از اجرای آزمایشی غربالگری این بیماری در سنین ۶۰ تا ۷۵ ساله‌های دو استان کشور جهت تشخیص زودرس آن، خبر داد.

به گزارش ایسنا، معصومه صالحی با اشاره به شعار امسال روز جهانی آلزایمر مبنی بر " کاهش عوامل خطر؛ هیچوقت خیلی دیر نیست، هیچوقت خیلی زود نیست"، گفت: این شعار به این معنا است که در هر سنی اقدام به شناسایی و غربالگری بیماری آلزایمر کنیم، مناسب است. یکی از عوامل خطر آلزایمر سبک زندگی غلط است.

وی با اشاره به اینکه دمانس انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن، بیماری آلزایمر است، اظهار کرد: مشخص شده است که اگر از کودکی به امر پیشگیری فکر شود، در بزرگسالی تا ۴۰ درصد کاهش ابتلا به آلزایمر را شاهد خواهیم بود. 

وی با اشاره به اینکه در جهان بیش از ۵۵ میلیون فرد مبتلا به آلزایمر زندگی می‌کنند، تاکید کرد: از طرفی در جهان هر سه ثانیه یک نفر هم به بیماری مبتلا می‌شود و هزینه‌ سالانه درمان بیماری در جهان بیش از ۲ تریلیارد دلار است. 

صالحی افزود: در ایران بیش از یک میلیون مبتلا به آلزایمر داریم که البته برخی هم ممکن است شناسایی نشده باشند و در آمار ما هم نیایند. در ایران هر ۷دقیقه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود و هزینه ماهانه یک فرد مبتلا به دمانس بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان بسته به مرحله‌ای که بیمار در آن قرار دارد برآورد می‌شود.

صالحی افزود: خوشبختانه بیمه سلامت ایران بیماری آلزایمر را جزو صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برده است و پوشش بیمه‌ای بهتر از گذشته شده است که این اقدام ارزشمندی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها