کد خبر: 615833
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اگر مولتی‌ ویتامین مصرف نمی‌کنید؛ ببینید چه چیز مهمی را از دست می‌دهید

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد کسانی که روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، از کسانی که ویتامین مصرف نمی‌کنند ذهن جوان‌تری دارند.

اگر مولتی‌ ویتامین مصرف نمی‌کنید؛ ببینید چه چیز مهمی را از دست می‌دهید
کد خبر: 615833
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ ۲۳:۰۰:۰۰

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد کسانی که روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، از کسانی که ویتامین مصرف نمی‌کنند ذهن جوان‌تری دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین، نتایج پژوهشی که محققان دانشگاه هاروارد آمریکا انجام دادند نشان می‌دهد، کسانی که روزانه یک کپسول مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، ذهن و عقلی جوان‌تر از کسانی دارند که این کار را انجام نمی‌دهند.

بر اساس نتایج این تحقیق که نشریه تایمز آن را منتشر کرد، محققان پژوهش خود را روی هزاران فرد بالای 60 سال انجام و به برخی از آنها به شکل روزانه مولتی‌ویتامین و به برخی دیگر قرص‌های مشابه غیرویتامین دادند و بعد از یک سال مشخص شد، آنانی که از قرص‌های مولتی‌ویتامین استفاده کرده بودند، ذهن و عقلی سه سال جوان‌تر از دیگران داشتند.

به گفته یکی از پژوهشگران این تحقیق، پیری ذهنی یکی از منابع نگرانی برای سلامت افراد مسن محسوب می‌شود و با توجه به این پژوهش احتمالاً بتوان راه‌های ساده و کم‌هزینه‌ای برای کمک به افراد سالخورده در کند کردن مشکلات ذهنی آنها پیدا کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها