کد خبر: 611049
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۰۶:۳۵:۰۰
| |

آیا واقعا این اوکراین بود که به محل اقامت پوتین حمله موشکی کرد؟

شاید دور از ذهن نباشد که این حمله ساختگی و از درون خود روسیه (شاید حومه مسکو) و با برنامه ریزی و هشدار قبلی انجام شده باشد.

آیا واقعا این اوکراین بود که به محل اقامت پوتین حمله موشکی کرد؟
کد خبر: 611049
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۰۶:۳۵:۰۰

یکی از کاربران نوشت:

در خصوص حمله اخیر پهپادی به کرملین، و تروریستی خواندن آن در رسانه های روسی، مواردی بعنوان نظر شخصی و صرفا به جهت روشن شدن اذهان اعضای محترم کانال میلیتاری فکت ایفاد می گردد: 

الف) کرملین در قلب پایتخت روسیه، مسکو، قرار داشته و منطقه ای پرواز ممنوع است. این منطقه و رینگ چند کیلومتری اطراف آن مجهز به یکی از سنگینترین و چند لایه ترین سیستم های پدافندی فعال و غیرفعال جهان است. 

نکته: پدافند فعال به سکوهای موشکی و توپدار (تحت هدایت رادار یا چشمی) و پدافند غیرفعال به انواع روش های سخت یا نرم افزاری برای ایجاد مزاحمت یا تاخیر در هدفیابی مهاجمین هوایی اطلاق می شود. 

ب) رینگ چند لایه پدافندی مسکو از انواع سیستم های دفاع فعالی چون S-300 و S-400 و خانواده TorM تشکیل شده است که توسط توپ های پدافندی سنگرونیزه یا مستقل تکمیل می شوند. 

ج) آسمان مسکو با چندین رادار پیش اخطار مجهز به سیستم های کشف هدف رادیویی، فروسرخ، و ... از کیلومترها دورتر محافظت می شود. 

د) ورود پهپاد بعنوان هدفی کم-پیدا (راداری و حرارتی) و کم-صدا به این شبکه تو در تو عملا شانس بسیار بالایی می خواهد. اما، غیرممکن نیست. 

ه) نحوه حمله به گنبد کرملین و آتش زدن آن عقلانی بنظر نمی رسد و بیشتر بوی پروپاگاندا و تحمیق مخاطب را به مشام بیننده می رساند. چیزی شبیه عملیات تسخیر ایستگاه رادیویی مرز لهستان توسط نیروهای تحت پوشش نازی بمنظور ایجاد بهانه حمله به ارتش آلمان و آغاز جنگ دوم جهانی در 1939

و) با توجه به تکذیب اوکراین و تروریستی خواندن این رویداد در رسانه های روسی و ادبیات تند  مدودوف بعنوان یکی از عالی مقام ترین تصمیم گیرندگان کابینه روسی، این نتیجه گیری شاید دور از ذهن نباشد که این حمله ساختگی و از درون خود روسیه (شاید حومه مسکو) و با برنامه ریزی و هشدار قبلی انجام شده باشد. 

ز) پوتین، قطعا، دشمن کم ندارد...داخلی و خارجی...اما، زیرساخت های امنیتی و دفاعی روسیه انقدر استوار هستند که تاب رهگیری چنین حملات کم اثری را داشته باشند. معتقدم این حمله چیزی جز بهانه جویی برای ترور زلنسکی نیست!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها