کد خبر: 610456
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۸:۱۱:۰۵
| |

رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب کدام است؟ اصلا سمت کتوژنیک نروید

رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب کدام است؟ اصلا سمت کتوژنیک نروید
کد خبر: 610456
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۸:۱۱:۰۵

به‌نظر شما کدام رژیم غذایی نسبت به بقیه بهتر است؟ کاملا مشخص است که برای این پرسش، پاسخ روشنی وجود ندارد و عوامل متعددی در انتخاب یک روش خاص تغذیه موثر هستند.

به گزارش آپدیت‌ام‌دی، حالا انجمن قلب‌ و عروق آمریکا طی بیانیه‌ای رژیم‌های غذایی پرطرفدار را از زاویه سلامت قلب و عروق رتبه‌بندی کرده و به آنها امتیاز داده و بر اساس آن دو رژیم غذایی مشهور کتوژنیک و پالئو کمترین امتیاز را دریافت کرده‌اند.

رژیم کتو حاوی چربی بالا، کربوهیدارت پایین و پروتئین نسبتا متوسط است. رژیم پالئو هم شامل مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، میوه، سبزیجات، آجیل‌ها و دانه‌ها و تخم‌مرغ است.

انجمن قلب و عروق در بیانیه خود می‌گوید اگر چه این رژیم‌ها منجر به کاهش وزن می‌شوند، اما در آنها مصرف چربی‌های اشباع شده محدود نشده و علاوه بر این میزان فیبر مصرفی هم در آنها پایین است. اینها سبب می‌شود سلامت قلب و عروق افراد در معرض خطر قرار بگیرد.

AHA (انجمن و قلب و عروق آمریکا) به رژیم‌های غذایی مشهور از زاویه سلامت قلب و عروق، بر مبنای ۱۰۰ امتیاز داده و همانطور که در تصویر پایین می‌بینید کمترین امتیاز یعنی ۵۳ و ۳۱ متعلق به رژیم‌ پالئو و کتوژنیک (و اتکینز) است.

در طرف دیگر رژیم‌های غذایی دش (DASH) و مدیترانه‌ای بالاترین امتیاز را گرفته‌اند.

اگر اسم رژیم دش برایتان جدید است، باید بگوییم که این رژیم با تمرکز روی سلامت قلب و عروق و کاهش فشار خون طراحی شده و مصرف گوشت قرمز و نمک در آن بسیار محدود است.

 

Screenshot-2023-05-01-at-10.31.37

 

جالب است بدانید که انجمن قلب و عروق هر چند سال یک بار چنین بیانیه‌ای صادر می‌کند در نسخه جدید و بر اساس شواهد تازه، نمره رژیم غذایی مدیترانه‌ای هم کمی کاهش پیدا کرده‌ است. چون در آن مصرف نمک محدود نیست و اجازه میزان معتدلی از الکل هم داده شده است.

این بیانیه با هدف آگاه سازی مردم و مراقبین سلامت تهیه شده و پیشنهاد می‌کنم آن را به طور کامل مشاهده کنید:

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها