کد خبر: 609771
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۰۷:۱۵:۰۰
| |

یهودستیزی باعث بسته شدن تلگرام در برزیل شد

یهودستیزی باعث بسته شدن تلگرام در برزیل شد
کد خبر: 609771
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۸ ۰۷:۱۵:۰۰

تلگرام یک بار دیگر از فروشگاه‌های اپلیکیشن در برزیل حذف شده است. دادگاه فدرال این کشور پس از اینکه پلتفرم پیام‌رسان محبوب از ارائه اطلاعات برخی کاربران خود خودداری کرد، فعلاً به‌طور موقت، استفاده و دانلود تلگر‌ام در برزیل را ممنوع کرده است.

به گزارش روزیاتو، قاضی «ولینگتون لوپس داسیلوا» به گوگل و اپل دستور داده تا تلگرام را از استورهای خود حذف کنند و همچنین اپراتورهای موبایل نیز دسترسی به آن را به دلیل عدم ارائه اطلاعات دو کاربر مربوط به یک گروه نئونازی مسدود کنند.

علاوه بر این، تلگرام باید روزانه 200 هزار دلار جریمه پرداخت کند، تا زمانی که بتواند اطلاعات این گروه‌ها که گفته می‌شود با حملات به مدارس برزیل ارتباط دارند را به مقامات ارائه کند.

قاضی داسیلوا توضیح می‌دهد که تلگرام فقط اطلاعات مربوط به مدیر کانالی به نام «جنبش ضد یهودیان برزیل» را ارائه کرده است و از ارائه اطلاعات درباره اعضای آن گروه و داده‌های مربوط به کانال دیگری با نام «جبهه یهودی ستیز» خودداری کرده است. در مقابل، تلگرام ادعا کرده که این گروه‌ها اکنون حذف شده‌اند و نمی‌تواند هیچ اطلاعاتی را بازیابی کند، دلیلی که برای دادگاه کافی نیست!

همانطور که نیویورک تایمز اشاره می‌کند، در گوشی یک نوجوان متهم به دو تیراندازی در مدارس برزیل که سه کشته و 13 زخمی برجای گذاشته است، شواهدی از این گروه تلگرام پیدا شده است. به گفته مقامات، علاوه بر محتوای مربوط به نازی‌ها، آموزش قتل، دستورالعمل ساخت بمب و ویدیوهای خشونت‌آمیز دیگری نیز در این گروه وجود داشته است.

البته این اولین باری نیست که تلگرام در کشور برزیل ممنوع شده است. دادگاه عالی این کشور چند سال قبل نیز سرویس پیام رسان محبوب را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست توسط کاربران و عدم پاسخگویی فیلتر کرده بود. با این حال، این ممنوعیت در عرض چند روز لغو شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها