کد خبر: 606540
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۲:۴۵:۴۹
| |

فضانورد اماراتی در آستانه نخستین پیاده‌روی فضایی

«سلطان النیادی»، فضانورد امارات متحده عربی قرار است نخستین پیاده‌روی فضایی خود را روز ۲۸ آوریل انجام دهد.

فضانورد اماراتی در آستانه نخستین پیاده‌روی فضایی
کد خبر: 606540
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۲:۴۵:۴۹

 سوم مارس روز بزرگی برای «سلطان النیادی»(Sultan Al Neyadi)، فضانورد امارات متحده عربی بود زیرا او نخستین روز خود را در مدار پشت سر گذاشت اما تجربه او در محیط بیرون از زمین قرار است خاطره‌انگیزتر باشد.

النیادی قرار است در روز ۲۸ آوریل یک پیاده‌روی فضایی را بیرون از «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) انجام دهد. این نخستین پیاده‌روی فضایی برای یک فضانورد عرب خواهد بود و امارات متحده عربی را به دهمین کشوری تبدیل خواهد کرد که شهروند آن پیاده‌روی فضایی انجام می‌دهد.

در طول پیاده‌روی فضایی، النیادی و «استفان بوون»(Stephen Bowen) فضانورد ناسا، یک قطعه از تجهیزات ارتباطی به نام واحد «گروه فرکانس رادیویی»(RFG) را که قرار است به زمین بازگردانده شود، بیرون خواهند آورد. همچنین این دو نفر، ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای نصب آرایه‌های خورشیدی پیشرفته که قرار است در پیاده‌روی فضایی آینده انجام شود، آماده خواهند کرد.

النیادی روز ششم آوریل در یک توئیت نوشت: من مشتاقانه منتظر این لحظه تاریخی هستم که برای آن در «مرکز فضایی جانسون»(JSC) آموزش دیده‌ام. من مشتاقانه منتظر نمایندگی کشورم و ادامه دادن سفر استثنایی هستم که فضانوردان پیش از من آغاز کرده‌اند.

النیادی بیش از ۵۵ ساعت را زیر آب در «آزمایشگاه شناوری خنثی»(NBL) سپری کرد که یک کپی از ایستگاه فضایی بین‌المللی در اندازه کامل محسوب می‌شود و در یک استخر غوطه‌ور است. بودن آزمایشگاه در زیر آب، بی‌وزنی را تقلید می‌کند و آن را به یک مرکز آموزشی ایده‌آل برای تمرین کردن پیاده‌روی فضایی تبدیل می‌سازد.

النیادی در دوم مارس ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از ماموریت «کرو-۶»(Crew-۶) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX)، از «مرکز فضایی کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شد. او در مجموع به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی باقی خواهد ماند و ۱۹ آزمایش را برای مطالعه همه چیز از کمردرد گرفته تا زیست‌شناسی گیاهی انجام خواهد داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها