کد خبر: 605721
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۶:۵۰:۴۹
| |

تور گردشگری عجیب؛ تابوت رامسس دوم نیمی از کره زمین را می‌گردد

تابوت مزین رامسس دوم از 7 آوریل تا 6 سپتامبر در پایتخت فرانسه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

تور گردشگری عجیب؛ تابوت رامسس دوم نیمی از کره زمین را می‌گردد
کد خبر: 605721
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۶:۵۰:۴۹

تابوت رامسس دوم فرعون مصر باستان امروز پنجشنبه پس از سفری نادر به خارج از مصر برای خبرنگاران در پاریس رونمایی شد.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ نمایشگاه رامسس دوم امسال در توری شامل ایالات متحده و استرالیا است، اما به‌عنوان قدردانی از کمک دانشمندان فرانسوی، که به نجات مومیایی از پوسیدگی در سال 1976 کمک کردند تنها فرانسه این تابوت را دریافت می‌کند. با این حال خود مومیایی این بار به فرانسه منتقل نشده، زیرا قوانین مصر اکنون حمل مومیایی های سلطنتی را به خارج از کشور ممنوع می کند.

رامسس دوم که با نام رامسس کبیر نیز شناخته می‌شود، در قرن سیزدهم قبل از میلاد بیش از 60 سال حکومت کرد و بر فتوحات نظامی بزرگ و پروژه‌های ساختمانی تاریخی نظارت داشت، در حالی که پدر بیش از 100 فرزند بود.

تابوت چوب سدر با رنگ زرد، که پادشاه دراز کشیده را با رنگ های روشن با بازوهای ضربدری روی سینه در حالی که عصا و تازیانه در دست دارد به تصویر می کشد، در واقع تابوت اصلی رامسس دوم نبوده است. کتیبه‌های کناره‌های تابوت به تفصیل چگونگی جابه‌جایی جسد او را سه بار از 1070 قبل از میلاد، پس از یورش دزدان قبر به مقبره‌اش در دره پادشاهان لکسور نشان می‌دهد. محل نهایی مومیایی رامسس تقریباً سه هزار سال بعد در سال 1881 کشف شد.

نمایشگاه پاریس همچنین دارای مجسمه‌ها، ماسک‌ها و جواهرات زیادی از آن دوره است و در مجموع بیش از 180 شی از مصر باستان در آن به نمایش درآمده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها