کد خبر: 605707
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۴:۴۹:۲۹
| |

45 دلیلی که اگر بدانید مصرف شکر را کم می‌کنید

طبق یک مطالعه جدید، حداقل 45 دلیل خوب برای کاهش مصرف شکر اضافه شده وجود دارد.

45 دلیلی که اگر بدانید مصرف شکر را کم می‌کنید
کد خبر: 605707
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۴:۴۹:۲۹

تحقیقات فراوان اثرات منفی مصرف بیش از حد شکر را بر سلامت نشان داده است، که توصیه هایی را برای محدود کردن مصرف شکر خالص یا افزوده شده به کمتر از 10٪ از کالری دریافتی روزانه یک فرد ارائه می‌کند.

به گزارش شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ طبق این مطالعه که چهارشنبه در مجله BMJ منتشر شد در یک بررسی بزرگ از 73 متاآنالیز – که شامل 8601 مطالعه بود – مصرف زیاد قند اضافه شده با خطرات قابل توجهی در حد بیش از 45 پیامد منفی سلامتی، از جمله دیابت، نقرس، چاقی، فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی، سرطان، آسم، پوسیدگی دندان، افسردگی و مرگ زودرس همراه است.

شواهد نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگانی که بیشترین مصرف نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر را داشتند، وزن بدنشان بالاتر از افرادی بود که کمترین میزان مصرف را داشتند. این درحالی است که مصرف شکر رژیمی در ایالات متحده بیش از دو برابر مقدار توصیه شده است.

نویسندگان این مطالعه گفتند که شواهد ارتباط بین قند آزاد و سرطان محدود و بحث برانگیز بوده و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. اما طبق این مطالعه، این یافته را می‌توان با تأثیرات شناخته شده شکر بر وزن توضیح داد: مصرف زیاد قند با چاقی مرتبط است که یک عامل خطر قوی برای سرطان‌های مختلف است. همین امر در مورد بیماری های قلبی عروقی نیز صدق می کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها