آیا این باور که قورت دادن آدامس خطرناک است، صحت دارد؟

قورت دادن مقدار زیادی آدامس در مدت زمان کوتاه می تواند باعث انسداد در سیستم گوارش شود.

آیا این باور که قورت دادن آدامس خطرناک است، صحت دارد؟
کد خبر: 604458
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۰۰:۳۰:۰۰

سارا میسلی متخصص گوارش توضیح می دهد که چرا بلعیدن منظم آدامس خطرناک است و حتی در برخی موارد نیاز به مراجعه به بیمارستان دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالعات اخیر نشان می دهد که معده می تواند مانند سایر غذاها آدامس را هضم کند. اما این بدان معنا نیست که بلعیدن آدامس اشکالی ندارد. سارا میسلی متخصص گوارش توضیح می دهد که چرا بلعیدن منظم آدامس خطرناک است و حتی در برخی موارد نیاز به مراجعه به بیمارستان دارد.

هنگامی که آدامس را قورت می دهید، مانند هر غذای دیگری وارد معده شما می‌شود. با این حال، از آنجایی که معده برای تجزیه مواد خام آدامس طراحی نشده است، ممکن است پردازش آدامس بیشتر طول بکشد. این بدان معنی است که آن‌ها ممکن است بیشتر از سایر غذاها در معده شما بمانند. با این حال، این ایده که آدامس سال ها در بدن شما باقی می ماند یک افسانه رایج است. در واقع، آدامس در نهایت مانند هر غذای دیگری از سیستم شما خارج می شود ، اما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد .

خطرات بلع آدامس چیست؟

خوردن مقدار زیادی آدامس یا چند تکه کوچک در مدت زمان کوتاه می تواند باعث انسداد در سیستم گوارش شود. این به این دلیل است که مواد خام غیرقابل هضم می توانند تجمع کرده و توده ای را تشکیل دهند که دستگاه گوارش را مسدود می کند. علائم انسداد ممکن است شامل حالت تهوع، استفراغ و درد شکم باشد. برخی از انواع آدامس حاوی الکل قند هستند که می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند نفخ و اسهال شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها