غوغای شاهد ایرانی در اوکراین؛ پهپادی که جنگنده سوخو را ساقط کرد! + عکس

یک پهپاد انتحاری توانست سوخو-۲۷ اوکراینی را منهدم کند.

غوغای شاهد ایرانی در اوکراین؛ پهپادی که جنگنده سوخو را ساقط کرد! + عکس
کد خبر: 604456
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ۰۵:۱۵:۰۰

به ادعای منابع اوکراینی، یک پهپاد انتحاری و احتمالا از نوع «شاهد 136» یک جنگنده سوخو-۲۷ متعلق به ارتش اوکراین را سرنگون کرد و خلبان این جنگنده نیز کشته شد. 

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از بلغاریامیلیتاری؛ سرگرد دنیس کریلیوک، فرمانده اسکادران هوانوردی از نیروی هوایی اوکراین که در این جنگنده سوخو بود کشته شد. این خبر به طور رسمی توسط تیپ 831 هوانوردی تاکتیکی نیروهای مسلح اوکراین تایید شد. تیپ 831 تاکتیکی در بیانیه مطبوعاتی خود جزئیاتی در مورد چگونگی سرنگون شدن خلبان اوکراینی ارائه نکرده است.

 

خلبان سوخو

 

همزمان، رسانه روسی ایزوستیا مدعی شد که سرگرد دنیس کریلیوک توسط یک پهپاد ایرانی شاهد 136 سرنگون شده است. رسانه ها به بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع فدراسیون روسیه اشاره کردند. در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که پیش از این نیروهای مسلح روسیه توانسته بودند یک فروند بالگرد Mi-8 اوکراینی را ساقط کنند.

این خلبان اوکراینی دارای 80 ماموریت رزمی بوده و در سال 2022 توسط زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نشان شجاعت گرفت. 

 

سوخو

 

تیپ 831 تاکتیکی گزارش داد که در شب 27 مارس، نیروهای مسلح روسیه یک حمله هوایی انجام دادند. در این حمله از پهپادهای شاهد 136/131 و همچنین بمب‌های هوایی استفاده شد. این حمله در منطقه خرسون رخ داد. بر اساس اعلام تیپ 831 تاکتیکی، 13 پهپاد انتحاری و یک فروند پهپاد شناسایی با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های سوخو-۳۵ در این حمله شرکت داشتند.

 

سوخو27

 

اگر اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه تایید شود، سوخو-۲۷ ساقط شده دومین مورد انهدام جنگنده‌ها توسط پهپادها بوده است.

در گذشته نیز پهپاد شاهد-136 با یک میگ 29 برخورد کرد و آنرا منهدم نمود. 

اما یک پهپاد انتحاری چگونه می‌تواند یک جنگنده را منهدم کند؟ به نظر می‌رسد جنگنده سوخو-۲۷ بیش از اندازه به پهپاد نزدیک شده و بعد از انفجار پهپاد، ترکشهای آن موجب سرنگونی جنگنده شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها