کد خبر: 603476
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ۱۴:۲۹:۲۸
| |

کشف دو ترکیب آلی حیاتی در نمونه‌های سیارک ریوگو

دانشمندان طی بررسی‌های جدید خود روی نمونه‌های به دست آمده از سیارک «ریوگو»، دو ترکیب آلی را در آنها کشف کرده‌اند که برای تشکیل شدن زندگی، ضروری هستند

کشف دو ترکیب آلی حیاتی در نمونه‌های سیارک ریوگو
کد خبر: 603476
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۲ ۱۴:۲۹:۲۸

دو ترکیب آلی ضروری برای موجودات زنده، در نمونه‌های به دست آمده از سیارک «ریوگو»(Ryugu) یافت شده‌اند و از این تصور حمایت می‌کنند که برخی از مواد مورد نیاز برای ظهور حیات، میلیاردها سال پیش به همراه سنگ‌ها از فضا وارد زمین شده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز دانشمندان این پروژه گفتند ترکیبات «اوراسیل»(Uracil) و «نیاسین»(Niacin) را در سنگ‌هایی شناسایی کرده‌اند که فضاپیمای «هایابوسا ۲»(Hayabusa2) متعلق به «آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن»(JAXA) در سال ۲۰۱۹ از دو مکان در سیارک ریوگو به دست آورد. اوراسیل، یکی از مؤلفه‌های سازنده شیمیایی آران‌ای است که جهت ساخت و عملکرد موجودات زنده را مشخص می‌کند. نیاسین که ویتامین B3 یا «اسید نیکوتینیک»(Nicotinic Acid) نیز نامیده می‌شود، برای متابولیسم موجودات زنده حیاتی است.

نمونه‌های ریوگو که شبیه قلوه‌سنگ‌های خاکستری تیره به نظر می‌رسند، از فاصله ۲۵۰ میلیون کیلومتری به زمین منتقل شدند و در یک کپسول مهروموم‌شده به سطح سیاره ما بازگشتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها